«Arquitextures» d'Enric Curto

Del dl. 10.08.20 al dl. 31.08.20

Organitza: Amics de la Fotografia de Torroella

Col·labora: Museu de la Mediterrània

Fins al proper 31 d’agost el museu acull l’exposició ‘Arquitextures’ del fotògraf Enric Curto, exposició organitzada pels Amics de la Fotografia de Torroella de Montgrí, que recull les imatges que Curto va realitzar en dos viatges, un al juny de l’any 2013 i l’altre a l’octubre del 2017. El primer va consistir en un trajecte d’aproximadament  11.000 km. d’uns 20 dies pel Oest americà, amb una visita de les ciutat de San Francisco, Las Vegas i Los Angeles. I el segon va ser una estada de 19 dies a New York.

En aquest treball, Curto ens recorda que l’arquitectura ha estat, des dels inicis de la fotografia, uns dels motius recurrents a l’hora de captar imatges. Primer va ser degut a la lentitud de les emulsions fotogràfiques que feien necessàries llargues exposicions. Els hieràtics edificis eren els models adequats pels fotògrafs de finals del S. XIX i començaments del S.XX. Després l’interès s’ha mantingut perquè l’arquitectura, tot i que busca la funcionalitat, reuneix uns cànons estètics que indiscutiblement són atractius a la nostra mirada. Amb els anys s’ha consolidat com una eina per documentar l’evolució social, artística i tecnològica de l’era moderna.

El Museu de la Mediterrània acollirà fins a final d'any les exposicions fotogràfiques dels Amics de la Fotografia de Torroella de Montgrí.

Dilluns
Gratuït
Dilluns
Gratuït