Llum a l’ànima

Palmira Jaquetti 1895 – 1963

Del 28.11.20 al 08.02.21

L'acte d'inauguració es portarà a terme en format telemàtic

L’acte d’obertura de l’exposició serà el dissabte 28 de novembre, a les 17h, al Museu de la Mediterrània i es retransmetrà a través del canal de YouTube del Museu de la Mediterrània, ja que no és permesa l’assistència de públic per la normativa vigent.

Organitza:
Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

Col·labora:
Diputació de Girona

Any Jaquetti

Palmira Jaquetti és una de les moltes dones que, des d’un anonimat encara vigent, van contribuir a millorar el nivell cultural del país a partir de les seves inquietuds musicals, literàries, pedagògiques i humanístiques en general. Com a dona d’una època en què era difícil ésser escoltada i valorada en el món intel·lectual i cultural, representa un paradigma de tantes altres dones, també anònimes, que van contribuir a construir un model de país.

Amb aquesta exposició es vol donar visibilitat a l’immens treball que va realitzar en les missions de recerca de cançons de l’Obra del Cançoner Popular de Catalunya. Els seus escrits de les memòries dels viatges i dels treballs de camp són un testimoni viu i directe de la vida rural dels anys 20 i 30 del segle passat, a part d’una mostra de la seva sensibilitat estètica, literària i humana.

La mostra que pretén donar una visió polièdrica de la seva activitat, s’ha estructurat en cinc grans blocs temàtics:

• Els orígens familiars i l’anhel d’aprendre
  • Entregada a una professió: la docència
  • L’amor per les cançons populars. L’aportació folklòrica i etnogràfica
  • Un esperit lliure. La força de la creació
  • El compromís amb la Vall d’Aran.

L’exposició es podrà visitar al Museu de la Mediterrània fins al 8 de febrer de 2021.

Dissabte

1001N perdre el somriure? de Conxa Moreno