1001N perdre el somriure? de Conxa Moreno

Instal·lació d'art contemporani

Del 15.11.20 al 07.12.20

Quan estàs mil i una nits tancat, pots perdre el somriure? És la llibertat el que la presó sembla tenir com a únic objectiu impedir? És aquest el pitjor càstig que pot rebre l'ésser humà?

Amb tots aquests interrogants, l'artista Conxa Moreno, ens convida a interrogar-nos sobre aquesta dimensió tan íntima del sentit de la vida d’una dona presa, en aquest cas, Dolors Bassa.

1001N, una referència a la idea d'infinitat conceptual en la cultura àrab. és una instal·lació que neix per evidenciar la incertesa que pateix una persona quan ingressa en una presó. A partir un petit mapping s'escolta el pas del temps, sonen les hores d'un rellotge inexorable que no s’atura, que no pot aturar-se...La imatge projectada es troba amb un obstacle que retalla el somriure i que provoca que la cara projectada aparegui mutilada.
Una metàfora de la vida... La vida a la presó.

Aquesta obra, de l'artista Conxa Moreno, exposada a la presó franquista de Segovia, actualment centre d’art, al setembre del 2019 dins la convocatòria GALERIAS VII, organitzat per l’Ajuntament de Segovia. Ara, aquesta obra aterra a la nostra vila, la vila de la Dolors Bassa, just els dies que farà mil i una nits que va entrar per primera vegada a presó. Una instal·lació que ens interpel·la a tots amb la pregunta "Després de mil i una nits a presó es pot perdre el somriure?"

Diumenge
Gratuït