«Temps regalat» de Miquel Solanellas

Del ds. 02.01.21 al dt. 02.02.21 | 22:10 h

Organitza: Amics de la Fotografia de Torroella

Col·labora: Museu de la Mediterrània

El concepte de Temps Regalat va intimament lligat a l'acció dels "metronautes": esperar.

Després de transitar per vestíbuls, passadissos, i pujar i baixar escales i ascensors, esperar és l'activitat més habitual. De fet és una acció inherent al mateix fet de desplaçar-nos en metro ja que esperem a l'estació i dins del vagó fins que arribem a la nostra destinació. Aquesta espera ens dona dret a disposar d'un temps per a ús propi.

ANDREA KöHLER  en el seu llibre El Tiempo Regalado, un assaig sobre l'espera (Libros del Asteroide, 2018) cita: "..l'espera és el foli en blanc que s'ha d'omplir", i els "metronautes" omplim aquest temps d'espera amb infinitat i diversitat de conductes, algunes molt clàssiques, com dormir, pensar sobre les nostres preocupacions quotidianes, llegir, parlar o altres actuales com la utilització de mòbils, tauletes o altres aparells electrònics.

La interposició de superficies reflectants i translúcides entre persones (metronautes) i la càmara fotogràfica, ens obsequia amb unes imatges quasi irreals que semblen fugir del món real, només visibles al viatger bon observador.

RESSENYA DE L'AUTOR

Miquel Solanellas diu d'ell mateix:

"Realment no començo a interessar-me per la fotografia fins al 2010, un parell d'anys abans de la meva jubilació.

Des de 2011 fins avui he celebrat diversos cursos i tallers sobre temes relacionats amb la fotografia amb excelents professionals com Marcelo Isarrualde, Rafa Badía, Jaume Buxeda, David Salcedo, Enric Montes, i molts més que van establir les bases necessàries per poder executar el meu treball fotogràfic amb el màxim rigor.

Per proximitat i facilitat de moviment em vaig endinsar en la fotografia des de i cap al carrer o Street Photography.

Amb diverses de les meves sèries, he participat des de 2012 en concursos i exposicions individuals i col·lectives: Can Fabra, i Palau de la Virreina de Barcelona, Ajuntament de la Vila de Gràcia, Mirador Photo Garrrigás, Centre Civic del Guinardó de Barcelona, Festimatge Calella, Biennal d'Olot, Juny Fotogràfic de Sant  Just D'Esvern, Claustre de Torroella de Montgrí, Centre Catalá Roca de Barcelona , i la Sala Dalger de Caldes de Montbuy."

Dissabte
gen
Dimarts
feb