Protect the sea / On the rocks, de Valérie Prot

Festival Mirades

Del 26.03.21 al 03.05.21

Organitza: Amics de la fotografia de Torroella de Montgrí

Col·labora: Museu de la Mediterrània, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

Protect the sea i On the rocks són els projectes fotogràfics de l’artista visual Valérie Prot proposats per a desplegar-se a l’Espai Montgrí en el marc de la col·laboració amb el Festival Mirades.

En ambdós casos, l’artista treballa en profunda connexió amb el seu territori més immediat -en aquest cas, Cadaqués, municipi en el qual resideix- però utilitzant estratègies diferents per activar reflexions al voltant de la construcció del paisatge i els efectes de la intervenció humana en la natura.

A On the rocks, l’artista utilitza l’humor i la ironia per apropar-se a les relacions entre el turisme i l’entorn natural de Cadaqués, mentre que a Protect the sea utilitza la tècnica de la cianotípia - un dels més antics processos d’impressió- per crear composicions a partir de bosses de plàstic amb l’objectiu de fomentar la corresponsabilitat ciutadana en la preservació i millora del nostre entorn més immediat.

Més informació:

Dilluns