Cap de fibló, de Lluís Tudela

Festival Mirades

Del dt. 30.03.21 al dg. 02.05.21

Organitza: Amics de la fotografia de Torroella de Montgrí

Col·labora: Museu de la Mediterrània, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

Cap de fibló és una exploració visual sobre el desig a través de la càmera i amb influències que provenen del simbolisme i la psicoanàlisi.

És a partir del reconeixement de l’espiral com a element simbòlic en les imatges – com a guia de la forma i el creixement en la naturalesa o com a representació del pensament –, l’exercici que motiva al fotògraf empordanès a reunir 30 fotografies que dialoguen sobre les pulsions humanes i la seva coexistència en l’entorn.

L’exposició, comissariada per Xènia Gasull i presentada el setembre de 2019 al Mecànic de Barcelona, compta amb obres realitzades entre l’any 2017 i 2019 en procés analògic. Es podrà consultar una mostra de la publicació del projecte, editada per Noom Books.

Lluís Tudela estudia la llicenciatura de Comunicació audiovisual (2008 – 2012) a la Universitat Autònoma de Barcelona. A partir de 2011 publica obra personal a mitjans especialitzats com Splash & Grab (UK), Booooooom (Canadà) o Der Greif (Alemanya). Des de 2012 participa en exposicions col·lectives i el 2015 realitza la seva primera individual, Baix Ter, a la Galería Ñ (Valdívia, Xile). El 2018 publica Mal de Tierra, el seu primer llibre monogràfic, amb Clandestine Books. L’any 2019 exposa al pavelló català de la Biennal d’Art de Venècia, To lose your head, en col·laboració amb Marcel Borràs. El mateix any inaugura Cap de Fibló a Mecànic (Barcelona) i presenta una publicació del projecte, editada per Noom Books. L’any 2020 inaugura, juntament amb l’artista Rosa Tharrats, l’exposició Les Anemones a Bombon Projects (Barcelona).

Dimarts
mar