“El futur de l’agricultura”

Activitat Calidoscopi

Finalitzat
DURADA:  1:30 hores
Dissabte 15 de maig | 18:00 h

Activitat amb aforament limitat (màxim 40 persones). Cal inscripció prèvia fins a 24h abans de la realització de l'activitat.

L'activitat es portarà a terme amb totes les mesures de seguretat i higiene per la prevenció de la covid-19 que estiguin en vigor en el moment de realitzar-la.

Inscripció: Al Museu de la Mediterrània via correu electrònic a l'adreça museu@torroella-estartit.cat o al telèfon 972755180

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de CatalunyaDiputació de Girona

A cops d’experiència, els primers agricultors van assolir bons coneixements del medi, que es transmetien per tradició oral a les noves generacions.

Les guerres mundials i la guerra civil espanyola van provocar una gran crisi, que va obligar a una transformació dràstica del conreu de la terra. Va néixer l’agricultura intensiva, la finalitat de la qual era assolir una producció suficient per a alimentar la humanitat. S’havien d’obtenir més collites i més grans. Amb la mecanització excessiva, els pesticides i l’abús de fertilitzants, aquest sistema ha implicat una interacció amb el medi molt agressiva. Els sòls s’han empobrit.

Com a conseqüència d’aquesta crisi ambiental han aparegut nous sistemes de producció agrària per redissenyar una agricultura més respectuosa amb el medi, però el mercat condiciona també aquest sector i dificulta una transformació que és imprescindible.

El dissabte 15 de maig, a les 18h, organitzem una taula rodona per parlar amb diferents protagonistes de “El futur de l’agricultura”. Ens acompanyaran:

• Albert Grassot, arrossaire
  • Víctor Garcia, elaborador de farines
  • Jack Massachs, productor d’ous
  • Judit Nadal, ramadera

En aquesta trobada es parlarà dels reptes i contradiccions de l’agricultura dels nostres dies, de la seva viabilitat i de la sostenibilitat.

Una activitat complementària a l'exposició audiovisual "Calidoscopi. Alteració i (r)Responsabilitat", d'Antoni Martí i Quim Paredes.

Calidoscopi
Alteració i (r)Responsabilitat