"El Ter. Dits i fets del transvasament"

Presentació de llibre

DURADA:  1 hora
Dijous 27 de maig | 19:00 h

Activitat amb aforament limitat (màxim 40 persones). Cal inscripció prèvia fins a 24h abans de la realització de l'activitat.

L'activitat es portarà a terme amb totes les mesures de seguretat i higiene per la prevenció de la covid-19 que estiguin en vigor en el moment de realitzar-la.

Inscripció: Al Museu de la Mediterrània via correu electrònic a l'adreça museu@torroella-estartit.cat o al telèfon 972755180

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

El transvasament del Ter es va fer en plena dictadura, sense oposició possible, amb promeses incomplertes i amb un ús extralimitat del riu. L'adveniment de la democràcia hi va posar algun pal·liatiu, però encara avui no s'ha trobat la manera d'equilibrar les càrregues hidràuliques que pesen sobre cada territori. Catalunya viu una certa tranquil·litat hídrica que es recolza en l'abús d'un riu, que encara avui suporta greus riscs d'inundació, sense cap compensació ni l'ajut d'un cirineu que l'alleugereixi de la pesada càrrega que sosté.

La vulnerabilitat del Baix Ter per la manca d'inversions i de manteniment de les lleres ha quedat al descobert amb el temporal Gloria.

Amb els anys, el territori s'ha organitzat, ha potenciat la relació dels ciutadans amb el riu, el coneixement i la protecció de l'ecosistema, i ha assolit el pacte del Ter, que dibuixa una recuperació progressiva de l'aigua transvasada i de la funcionalitat ambiental i econòmica del riu.

El dijous 27 de maig es presentarà a Torroella de Montgrí el llibre "El Ter. Dits i fets del transvasament" de Joan Gayà que tè el propòsit d'aportar al lector una reconstrucció documentada i ordenada del conflicte de l’aigua del Ter, des dels seus orígens fins a l’actualitat.

Dijous

14.05.21 | 19:00 h
Museu de la Mediterrània
“El futur de l’agricultura”