"Analogies", Col·lectiva Foto Torroella

Del 02.11.21 al 29.11.21

Organitza: Foto Torroella

Amb el suport de: Ajuntament de Torroella, Diputació de Girona, INSPAI (Centre de la Imatge Diputació de Girona)

Col·labora: Museu de la Mediterrània

La paraula analogia prové de la paraula grega analogia, composta a la vegada per les partícules ana (que en una de les seves accepcions significa reiteració i comparació) i logia (de logos, raó). En sentit etimològic, significa comparança o relació entre diverses raons o conceptes.

Una analogia és una relació de semblança que s'estableix entre dues imatges diferents. És una eina que pren una característica que es troba en una imatge i s'observa que aquesta característica és compartida per una altra. L'analogia és un recurs que expressa la relació entre dos elements. L'emissor podria aclarir de què es tracta aquesta relació; però en lloc d'escollir aquest camí opta per un altre, que és el d'expressar-ho amb uns altres elements, que ens porten a la mateixa relació. És freqüent que la segona imatge, que no és la imatge inicial, porti tal semblança com a referència.

L'analogia, aleshores, es correspon a dues qüestions diferents però amb una arrel comuna: la relació de semblança entre dues coses que no són idèntiques.

"Immram", d'Edra Galzeran
Del 01.09.21 al 29.09.21
Museu de la Mediterrània
"Trames ubiqües", d'Alejandra Morales
Del 01.10.21 al 01.11.21
Museu de la Mediterrània
INDI 2021
INDI 2021
Les xarxes socials són més perjudicials que beneficioses?
Del 17.09.21 al 19.10.21
Espai Montgrí