Restos, d'Agata Serafin

Del dv. 01.07.22 al dj. 28.07.22

Organitza: Foto Torroella

Amb el suport de: Ajuntament de Torroella, Diputació de Girona, INSPAI (Centre de la Imatge Diputació de Girona)

Col·labora: Museu de la Mediterrània

PLAERS DE MENJAR / GOLAFRERIA / MALBARATAMENT DE MENJAR / FAM / MORT

El menjar és fonamental per a totes les vides. És una de les necessitats bàsiques, com respirar. En el món atrafegat actual, el seu valor als països altament desenvolupats està infravalorat. El menjar ha esdevingut una qüestió de rutina. Consum ràpid. Al nostre voltant al món hi ha uns 870 milions de persones que pateixen gana. Cada dia al món 25.000 éssers humans moren per inanició. Cada dia a la UE 250.000 tones d'aliments es llencen a les escombraries. Per cada mort de la fam = 9,6 tones d'aliments desaprofitats. El plat buit reforça la importància del tema que després canvia al de la societat. La condició humana.

"RESTES" tracta no només de les històries associades amb el ritual de menjar, sinó també d'històries sobre la vida i la mort, les persones, les seves emocions i els seus sentiments. La seva experiència. EL QUE TENEN. I EL QUE FALTA."

La meva gran inspiració per crear aquesta exposició van ser els llibres de Martín Caparrós "La fam" i de Massimo Botturo “El pa és or”.

Agata Serafin, Artista conceptual. Artista - activista. “La meva feina és observar, trobar el concepte i, al final, crear l'obra”.

Durant molts anys tractant principalment de la Condició Humana i durant diversos anys amb la Condició del Món. El seu mitjà principal és la fotografia, que sovint combina amb el text. Les lletres i les paraules han jugat un paper important des del començament de la seva creativitat convertint-se de vegades en instal·lacions, i els cartells són un mitjà constant per expressar emocions.

Graduada de l'Acadèmia de Belles Arts de Gdańsk (fotografia i disseny gràfic), també va estudiar a l'estudi de Lubomir Stacho a Bratislava i a la Schule für Gestaltung a St. Gallen (Suïssa). Fundadora del projecte artístic i culinari zero waste (ZW) / residu zero Cuisine And Art (www.cuisineandart.com), cofundadora del duet fotogràfic hueckelserafin (amb Magda Hueckel). Premiada i presentant les seves obres en nombroses exposicions individuals i col·lectives, incloent la Biennal de Fotografia de Tenerife, Daylesford Photo Biennale (Austràlia), el Mes de la Fotografia a Cracòvia i Łódź (Polònia), el Mes de la Fotografia a Bratislava (Eslovàquia), La Galeria de l'Art Nacional a Sopot (Polònia), la galeria TWO07 de Nova York (EUA), Château du Taurines, Tuluza (França) i altres.

Admiradora del bon menjar i la cuina. Amant dels gossos i els coloms. Guia de busseig addicta a les Illes Medes. Ciutadana europea del món. Polonesa al Baix Empordà.

SERÀ LA FI? SERAFIN

www.byserafin.com