Traces de la Ruta de la Seda, de Dani Salvà

Del dv. 28.10.22 al dt. 29.11.22

Organitza: Foto Torroella

Amb el suport de: Ajuntament de Torroella, Diputació de Girona, INSPAI (Centre de la Imatge Diputació de Girona)

Col·labora: Museu de la Mediterrània

La Ruta de la Seda és una de les primeres formes de globalització conegudes per la humanitat. Més que una única via connectant pobles, imperis i civilitzacions, del Mediterrani fins al llunyà Orient, passant per Àsia central, era una gran xarxa de rutes comercials. A part de la seda, molts altres productes transitaven per ella: metalls, pedres precioses, espècies, teixits, ivori, porcellanes… també idees, creences; fins i tot malalties i epidèmies viatjaven pels camins i vies comercials d’Euràsia. Recentment, la Xina, la nova potència mundial, ha llançat la Nova Ruta de la Seda, un ambiciós projecte geopolític i comercial que pretén obrir noves rutes marítimes i terrestres amb l’objectiu de guanyar influència política i econòmica a nivell mundial.Traces de la Ruta de la Seda és el testimoni gràfic de diversos viatges realitzats al llarg dels darrers 20 anys pel continent asiàtic. Uns viatges perseguint el rastre i els fantasmes de l’antiga via comercial i dels pobles i cultures que avui es troben allà on fa un parell de mil·lennis, la bava segregada per un cuc va posar en moviment un continent sencer.

Dani Salvà, Figueres, 1978.

Fotògraf de viatges i documental. Mogut per l’afany de descobrir nous llocs i intentar captar-ne la seva essència amb la fotografia, viatja pel món amb una càmera penjada al coll des de fa molts anys. La seva formació inclou tallers amb fotògrafs de prestigi com Tino Soriano, Pep Bonet o Navia i el curs d'especialització en fotoperiodisme a l'escola ERAM.

Col·laborador habitual de les revistes Gavarres i Revista de Girona i de l'agència de fotografia esportiva Sportimagen. A nivell internacional és representat per l'agència de fotografia Visual & Written Pics. Ha exposat al festival Visa OFF de Perpinyà; ha estat finalista diverses vegades al certamen fotogràfic The Travel Photographer of the Year del Regne Unit i seleccionat una vegada per Descubrimientos PhotoEspaña.

Divendres
oct