Els rostres de ferro, de Josep Ruz Pérez

Finalitzat
Del dc. 30.11.22 al dt. 27.12.22

Organitza: Foto Torroella

Amb el suport de: Ajuntament de Torroella, Diputació de Girona, INSPAI (Centre de la Imatge Diputació de Girona)

Col·labora: Museu de la Mediterrània

Els rostres de ferro són una sèrie de retrats de les persones que conformen l’univers mític de la ferralla i la seva venda al municipi de Salt.

Solitaris, aventurers, mutilats, desorientats, visionaris, rebels, sense sostre…

Aconseguint un clima de confiança, el que atorga la fotografia, una petjada sincera, directa i colpidora, intento robar-los un tros de la seva ànima perquè quedi fixada en el sensor de la meva càmera.

José Ruz Pérez, Girona, 1978

Viu i treballa a Girona. Des de petit ha viscut la fotografia de prop, ja que el seu pare es dedicà a ella en els anys 80 amb una petita càmera analògica. El seu estil fotogràfic està clarament emmarcat en l'àrea del blanc i negre i en el camp del documental social i personal. Li agrada retratar la bellesa de la imperfecció. La marginalitat, els tatuatges i la humanitat de la quotidianitat són algunes de les seves muses d'inspiració. Els seus retrats són confrontacions on habitualment es posiciona cara a cara amb el seu model.

Va començar la seva formació com a fotògraf el 2017, a l'escola universitària ERAM, on va realitzar diferents cursos en la iniciació de la fotografia. Des de llavors ha ocupat nombrosos tallers. Durant 2018 va completar el Diploma d'especialització en tècnica fotogràfica de la Fundació Universitària UdG. El 2019 va cursar el postgrau de fotografia creativa a l'escola universitària ERAM.

Dimecres

Desplaçaments. Ressonàncies contemporànies
Del dv. 07.07.23 al dl. 11.09.23
Exposicions temporals