La construcció d’un simulacre, d'Adrià Gamero

Exposició viatgera

Del dv. 15.09.23 al dt. 24.10.23

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

Adrià Gamero Casellas (Olot, 1988) és l’artista guanyador de la divuitena convocatòria del programa Exposicions Viatgeres, organitzat per la Diputació de Girona, amb el projecte «La construcció d’un simulacre».

Nascut a Olot i treballant a cavall d’aquesta població i Barcelona, Gamero Casellas planteja, a través de la seva pràctica artística, una reflexió sobre el territori posant l’èmfasi en el paisatge i en la creació de les seves representacions mitjançant la imatge. El seu interès rau en el fet de mostrar com aquestes representacions, generades seguint uns paràmetres predeterminats, condicionen la nostra mirada i són les responsables de com es veu i s’experimenta un territori. És el que Alain Roger va definir com a artialització del territori a partir de l’exemple de les múltiples pintures que Cézanne va fer de la muntanya de Sainte-Victoire.

Així, posa de manifest el procés de creació d’idearis del paisatge, la qual cosa comporta, necessàriament, la sublimació d’aquest paisatge i la seva integració en l’imaginari col·lectiu: el paisatge obté no només una visibilitat notòria, sinó que esdevé representatiu, identificador, d’aquell territori. Aquell espai és aquell paisatge (i a la inversa), allò que es veu de la manera en què s’ha volgut mostrar i que, de retruc, provoca que altres elements, altres realitats, en quedin al marge i, per tant, siguin obviades.

L’artista, amb el seu treball, busca mètodes per transcriure sobre un suport físic els llenguatges provinents del món digital i, de manera conscient, vol alentir el temps de gestació de la imatge, així com el seu consum posterior. L’objectiu del procés és construir una nova representació en què el llenguatge propi de les tècniques emprades i les seves limitacions reformulin la imatge. El resultat són obres que busquen qüestionar la manera com mirem el territori, com el representem i com hi intervenim. La nova visibilitat que adquireix el paisatge interpel·la les narracions oficials i l’imaginari col·lectiu.

Més informació a l'enllaç i a la web d'Adrià Gamero

Divendres
set