Taller de pedra seca al Montgrí

Parcs naturals i museus

dissabte, 24 de febrer | 09:00 h
Durada: 6 hores

Inscripcions: Restructure Heritage info@restructureheritage.org

Indicacions: Cal portar aigua, roba adequada per treballar i guants.

Lloc de trobada: Ermita de Santa Caterina

Organitza: Restructure Heritage

Col·labora: Museu de la Mediterrània, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

El Massís del Montgrí amaga en el seu interior un ric patrimoni relacionat amb la pedra seca: cabanes, aixarts, forns de calç… L'inventari dels elements de patrimoni cultural del Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter ens va descobrir un gran tresor.

Ara, desprès de tenir-ho inventariat, toca cuidar i salvaguardar aquest patrimoni. Un dels elements més dèbils són aquells realitzats en pedra seca, una tècnica protegida per la UNESCO.

Des de Restructure Heritage, una associació que vetlla per la conservació del patrimoni arquitectònic anònim, i en col·laboració amb el Museu de la Mediterrània i l'Associació d'Amics de l'Ermita de Santa Caterina, s’organitza una jornada d'iniciació a la restauració de murs de pedra seca. Aquesta jornada pretén posar en pràctica alguna de les tècniques més habituals en la construcció amb pedra seca.

CAL INSCRIPCIÓ: info@restructureheritage.org

Dissabte