"Allí mis pequeños ojos", de Guillermo Franco

Exposició fotogràfica

Del dj. 02.05.24 al dl. 27.05.24

Organitza: Foto Torroella

Amb el suport de: Ajuntament de Torroella, Diputació de Girona, INSPAI (Centre de la Imatge Diputació de Girona), Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

Col·labora: Museu de la Mediterrània

Instantànies de la vida quotidiana, perpetuades per l’ull del fotògraf. Allò real, inaprehensible, es revela ficció. El que és invisible, essencial, s'aprecia gràcies a la imaginació. Allò nimi, banal, superflu... tot això cobra vàlua quan hi ha sorpresa. Preses directes. Espontànies. Vívides. Una col·lecció d'estampes en blanc i negre, que pinten un temps i un espai. El voyeur presta la seva mirada a l'auteur. El deambular, si és atent, es cobra imatges belles, memorioses, memorables; d'aquelles que encapsulen gràcia, ironia, sensibilitat i tendresa. Per descomptat: ara es fa sempre. I sí -digui's així-, l'efimeresa fa l'eternitud.

Guillermo Franco, 1967. Va estudiar Ciències de la Comunicació a la Universitat Nacional de Còrdova i Fotografia a l'Escola d'Arts Aplicades Lino Enea Spilimbergo i a la Filial Còrdova de l'Escola Argentina de Fotografia. És un dels fundadors, i el seu programador des de 2000 fins a l’actualitat, del Cineclub Municipal Hugo del Carril; també és redactor/editor de les Revistes «Metrópolis» i «¡Dime que me amas, Cineclub!». Va impartir, des de 2006 fins a 2020, el Taller de Cinema per a Adults “El cine que no vemos y nos debemos” a AulaUniversitària (Programa per a Adults) de la Universitat Blas Pascal. Va coordinar, des de 2012 fins a 2020, el cicle Cinema i Fotografia al CEF (Centre d'Estudis Fotogràfics). El 2021 va inaugurar GF / Galeria Fotogràfica de Còrdova, Argentina. El 2023 va presentar "Allí mis pequeños ojos", llibre publicat per l’editorial Viento de Fondo.

"Allí mis pequeños ojos" s'ha exhibit ja, entre altres espais, a: 2016 Palau Dionisi, Museu de la Fotografia (Còrdova, Argentina), Buenos Aires Photo (Buenos Aires, Argentina); 2017 Festival Paraty em Foco (Paraty, RJ, Brasil), 2018 Teatre Auditorium, Mar del Plata (Buenos Aires, Argentina); 2018 Festival Internacional de Fotografia de Valparaíso, FIFV (Xile), Fotogaleria Parque Prado (Montevideo, Uruguai), Aliança Francesa (Buenos Aires, Argentina); 2019 Plaça de les Arts del Teatre Municipal (Lima, Perú), Trieste Photo Days (Trieste, Itàlia); 2020 Casa de la Cultura Diego Rivera (Puerto Montt, Xile); 2021 Festival BFoto (Barbastre, Osca, Espanya); 2022 FotoPinamar (Buenos Aires, Argentina), Amalgama. Festival Internacional de Fotografia (Toluca, Mèxic); 2023 Fine Art Igualada (Igualada, Espanya), Kolga Tbilisi Photo (Tbilisi, Geòrgia), Festival Temps d’Expo (Pézenas, França), Festival L’Image Publique (Rennes, França), Zrno - Macedonian Festival for Alternative Photography (Skopje, Macedònia) i ArtexArte (Buenos Aires, Argentina)

Expo fotografia abril 24
"Yama", de Paco G. Robles
Exposició fotogràfica