ANIMALS... VISIBLES I INVISIBLES

Exposició temporal

Finalitzat
Del dv. 14.02.25 al dl. 24.03.25

Organitza: Museu de la Mediterrània i Escola Guillem de Montgrí

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

Compartir

Animals... visibles i invisibles és una exposició molt especial que neix de l'aliança entre el Museu de la Mediterrània i l'escola Guillem de Montgrí fruit del projecte d’Innovació Educativa “araArt”. Amb aquest projecte es pretén apropar les pràctiques artístiques contemporànies als infants a través de la descoberta del seu entorn.

Aquesta és l'exposició resultant del treball que els alumnes d'I4 de l’Escola Guillem de Montgrí han portat a terme durant 15 dies a l'Espai Montgrí del Museu de la Mediterrània. Els alumnes han estat acompanyats per Martina Rogers Manzano, una artista visual que es basa en el joc i l'experimentació, i fusiona diverses tècniques plàstiques com el dibuix, el gravat i la ceràmica per crear les seves obres.

Animals... visibles i invisibles ens apropa al món dels animals des de les arts visuals amb una visió animista. Els animals, tot i que no sempre els veiem, estan presents en el nostre dia a dia, i prenen moltes formes. A vegades ens hi podem relacionar de manera física, i d’altres vegades de forma més simbòlica. Podem somiar amb un llop, jugar amb un cargol, inventar-nos un conte ple d’ocells, observar una cabra al Montgrí, saltar com una granota o dibuixar un insecte que hem trobat al pati de l’escola.  

 

L’aliança entre l’escola Guillem de Montgrí i el Museu de la Mediterrània

El gener del 2024 s’inicia una aliança entre l’Escola Guillem de Montgrí i el Museu de la Mediterrània per tal de posar en contacte directe art, educació i museu amb tres objectius bàsics: propiciar que els infants descobreixin els processos de la creació contemporània, generar situacions i contextos que estimulin la innovació i la creativitat artístiques dels infants i establir una col·laboració entre museu i escola.

Aquesta aliança s’emmarca dins el programa d’Innovació Educativa “araArt” de l’Escola Guillem de Montgrí. La seva finalitat és fomentar i posar en valor projectes artístics que es porten a terme en el si del centre, en col·laboració amb altres institucions, per promoure l’equitat i la qualitat del sistema educatiu.

Divendres
14
feb
Dilluns
24
mar
Activitats relacionades
ArteFactes | © Josep Fernández
Actual
"ArteFactes", de Josep Fernández
Exposició fotogràfica
Del dt. 03.03.26 al dl. 30.03.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals
A través del umbral | © Salva Borrego
Actual
"A través del umbral", de Salva Borrego
Exposició fotogràfica
Del dc. 01.04.26 al dg. 03.05.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals
Totes les formes del pa
Actual
Totes les formes del pa
Exposició temporal
Del dv. 27.02.26 al dl. 06.04.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals
Roca Sans
Actual
"El gran Ter", de Joan Carles Roca Sans
Exposició temporal
Del dv. 20.02.26 al dg. 03.05.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals
Quimera | © Laura Feixas
Actual
"Quimera", de Laura Feixas
Exposició fotogràfica
Del dl. 04.05.26 al dg. 31.05.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals
Creatura d'Arno | © Ugo Milano
Actual
"Creatura d'Arno", de Ugo Milano
Exposició fotogràfica
Del dl. 01.06.26 al dl. 29.06.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals