Bèsties

Exposició fotogràfica de Vicenç Rovira

Finalitzat
Del dv. 20.06.25 al dl. 15.09.25

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona

Compartir

L’exposició Bèsties ens convida a descobrir, des d’una mirada íntima i sensible, el món de la imatgeria festiva de Torroella de Montgrí. A través de gairebé un centenar de fotografies realitzades per Vicenç Rovira, es presenta un relat visual que posa el focus tant en les figures emblemàtiques com en les persones que els hi donen vida.

Durant dos anys, Vicenç Rovira ha acompanyat l’associació Amics dels Gegants i Capgrossos de Torroella, documentant la seva activitat al llarg de tot el cicle festiu. L’exposició recull aquest treball en forma d’un recorregut que transita pels assajos, les cercaviles de la Festa Major de Sant Genís, i també per retrats d’estudi de les figures que formen part de l’imaginari col·lectiu local.

L’exposició s’organitza en diferents àmbits, cadascun dedicat a una figura concreta: el gegant, la geganta, els gegantons, el drac, l’àliga i els capgrossos. Aquests àmbits permeten entendre la singularitat de cada element i alhora el vincle profund que mantenen amb la comunitat.

Amb una combinació de fotografies en color i en blanc i negre, Bèsties posa en valor tant l’estètica de la festa com l’esforç, la complicitat i la passió de les persones que la viuen des de dins. Més enllà de l’espectacle, l’exposició ens apropa als gestos quotidians, als moments previs i posteriors, a la força invisible que manté viva la cultura popular.

Bèsties és un homenatge als homes i dones que formen part de l'Associació d'Amics dels Gegants i els Capgrossos, i a tots aquells que, amb dedicació i estima, fan que cada any Torroella bategui al ritme del seu patrimoni festiu.

Aquest és un homenatge als qui fan possible allò extraordinari. Als qui mantenen viva la tradició i la transmeten a la comunitat. Gràcies a ells, la cultura popular no només es conserva: és viva. Gràcies a ells, la nostra identitat col·lectiva es transmet, generació rere generació. 

Divendres
20
jun
Dilluns
15
set
Activitats relacionades
ArteFactes | © Josep Fernández
Actual
"ArteFactes", de Josep Fernández
Exposició fotogràfica
Del dt. 03.03.26 al dl. 30.03.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals
A través del umbral | © Salva Borrego
Actual
"A través del umbral", de Salva Borrego
Exposició fotogràfica
Del dc. 01.04.26 al dg. 03.05.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals
Totes les formes del pa
Actual
Totes les formes del pa
Exposició temporal
Del dv. 27.02.26 al dl. 06.04.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals
Roca Sans
Actual
"El gran Ter", de Joan Carles Roca Sans
Exposició temporal
Del dv. 20.02.26 al dg. 03.05.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals
Quimera | © Laura Feixas
Actual
"Quimera", de Laura Feixas
Exposició fotogràfica
Del dl. 04.05.26 al dg. 31.05.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals
Creatura d'Arno | © Ugo Milano
Actual
"Creatura d'Arno", de Ugo Milano
Exposició fotogràfica
Del dl. 01.06.26 al dl. 29.06.26
Museu de la Mediterrània
Exposicions temporals