Jornada Recerca i Territori
Presentació RiT 17
Lloc: Museu de la Mediterrània
Organitza: Càtedra d'Ecosistemes Litorials Mediterranis i Museu de la Mediterrània
Col·labora: Ajuntament de Torroella de Montgrí, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona
La Càtedra Josep Capellà i Hereu d’Ecosistemes Litorals Mediterranis i el Museu de la Mediterrània organitzen una nova jornada Recerca i Territori, un espai per compartir i donar a conèixer la recerca vinculada al Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.
En aquesta edició es presentarà el volum 17 de la col·lecció Recerca i Territori, una edició especial dedicada a Josep Capellà i Hereu (1955-2025), una figura clau en la construcció d’un model de turisme sostenible a Torroella de Montgrí i l’Estartit i al conjunt del Baix Ter.
El llibre reuneix les aportacions d’autors de disciplines diverses, com l’ecologia, la geografia, l’economia, la gestió turística i les polítiques públiques, per reflexionar sobre com avançar cap a models de turisme més sostenibles i resilients en destinacions turístiques madures.
L’obra posa el focus en qüestions com el canvi climàtic, els ecosistemes litorals i marins, la conservació dels espais naturals, el paisatge i el patrimoni cultural, i incorpora casos i experiències del Baix Ter, com la restauració de la Pletera i la gestió de les zones humides.
Una jornada per conèixer aquesta nova publicació i compartir diferents mirades sobre el present i el futur del desenvolupament sostenible del territori.


