Connectem amb el territori!

31.08.2020

Encetem un nou setembre i amb ell estem a les portes d’un nou curs escolar ple d’incertes. Però des del Museu de la Mediterrània, ara més que mai, tenim la voluntat de continuar proposant experiències educatives que connectin als infants amb els espais patrimonials propers.

Des del Museu de la Mediterrània, conscients d’aquesta situació, hem treballat una proposta d’activitats educatives on s’ofereixen diverses possibilitats per continuar treballant el territori. En ell hi ha visites dinamitzades, sortides, itineraris i tallers, pels diversos nivells educatius: infantil, primària, secundària i batxillerat.

La natura i la cultura són fonamentals per afrontar l’era del postconfinament, tant pel desenvolupament a nivell físic, emocional, social, com intel·lectual dels alumnes. Per això és essencial que el Museu de la Mediterrània actuï com un espai d’aprenentatge en el qual els diversos àmbits que engloba el museu: territori, patrimoni natural i cultural i Mediterrània, són les eines educatives per apropar els alumnes a un llegat que els hi és propi, i per desenvolupar i enfortir el sentiment de pertinença al lloc.

Totes les nostres activitats compliran els requisits de seguretat i higiene vigents a cada moment segons l’autoritat competent. I a més a més, reforçarem el contacte i la comunicació amb cada un dels centres que per tal que tinguin tota la confiança a l'hora de dur a terme una activitat amb el Museu de al Mediterrània.

Aquest any oferim tres vies als centres educatius per tal que puguin participar a les activitats educatives del museu:

1. Activitats dins l’equipament museístic: visites i tallers de la proposta educativa.
  2. Activitats de territori, a l’aire lliure. Oferim sortides i tallers a diversos espais de benestar alternatius i complementaris a les aules: muntanya, coves, dunes, platja, aiguamolls, riu, plana i espais urbans.
  3. Activitats a l’entorn dels centres educatius. El museu pot desplaçar part de la seva proposta d’activitats a alguns espais propers als centres educatius.

NOVETATS DEL CURS 2020-2021

Per aquest nou curs 2020-2021 hem creat novetats per cada etapa educativa amb la intenció d’ampliar la proposta d’activitats que docents i alumnes teniu a l’abast:

• Connectem amb l’entorn: un itinerari natural de descoberta de l’espai proper adreçat a l’educació infantil.
  • El cas de la desaparició del Turó: sortida adreçada i adaptada als diversos nivells de primària que parteix d’una investigació científica per resoldre el cas.
  • Antropòlegs al Montgrí: taller per estudiar els materials d’una caixa del fons de reserva del museu amb restes arqueològiques d’un jaciment del Montgrí amb l’objectiu d’endinsar-nos en la societat del moment. Dirigit des de cicle mitjà a educació secundària.

Una de les novetats del curs 2020-2021 és la creació d’un projecte de llarga durada per segon cicle d’educació secundària:

• BAIX TER 20_50: dissenyem el paisatge del futur: projecte de llarga durada per treballar el paisatge com a fenòmen. S’han creat uns materials per tal que el centre que el vulgui treballar tingui autonomia per fer-ho a través de la guia pel docent i la guia per l’alumnat. El projecte proposa tres sortides a tres espais del territori.

Ens retrobem amb la comunitat educativa després d’un llarg confinament i les incerteses i dubtes pel que ens espera és molt gran. Tot i això, les primeres paraules que tenim cap a vosaltres són d'ànim i per fer-vos saber que, dins el nostre àmbit i en la mesura que ens sigui possible, us farem costat per tirar endavant el curs 2020-2021.