Els aiguamolls del Baix Ter

La diversitat dels ambients costaners

DURADA:  3h

Nivell educatiu: primer i segon cicle d'ESO

Preu: 5,50 € / 3,50 € amb subvenció

Abans de fer la sortida s’entrega un material previ.

Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor.

Material durant la sortida: mapa del parc natural, fitxes d’organismes.

Recomanacions

Dur bon calçat per caminar i binocles qui en tingui.

Descripció

Itinerari per descobrir la diversitat d’ambients costaners del Baix Ter inclosos al Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter. Aprendrem com es formen les diferents llacunes dels aiguamolls, les seves especificitats i el valor ecològic de cadascuna. Observarem un paisatge natural amb molta pressió antròpica,on trobarem moltes formes de vida adaptades a unes condicions concretes.

Explicarem les agressions que ha patit el territori, i les successives recuperacions gràcies als projectes LIFE-Natura que s’hi ha dut a terme i s’hi duran properament (2014-2018).

Amb una mirada cap al futur, preveurem com afectarà el canvi climàtic a aquesta zona costanera.

Continguts

• Interpretació de la diversitat dels grups d’éssers vius com a maneres diferents de fer les funcions vitals. Argumentació de la importància de mantenir la biodiversitat.
  • Anàlisi d’un ecosistema proper tot identificant el paper de cadascun dels elements que el configuren. Valoració de les possibles conseqüències de la seva modificació.
  • Anàlisi de les causes, processos i conseqüències d’alguns problemes ambientals. Concreció de propostes d’actuació a l’entorn proper.
  • Valoració de la necessitat de protegir i difondre el patrimoni natural com a manifestació de riquesa i diversitat.

Pas a pas

Desplaçament amb bus fins a la zona de Ter Vell, a les llacunes d’aigua dolça, on s’inicia un itinerari pels diferents ambients costaners dels aiguamolls del Baix Ter fins a les llacunes litorals salobres, Pletera, bassa de Fra Ramon i cordó dunar.

Sol·licitud d'informació

La vida arran de mar
Biodiversitat marina
Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
Fem de prehistòrics
El foc i les eines
Educació Secundària
La pirateria al litoral mediterrani
Les torres de defensa
Construïm el Castell del Montgrí
Sortida fins el cim del massís
Educació Secundària
Com es vivia a la Torroella medieval?
Visita dinamitzada pel nucli antic