Els aiguamolls del Baix Ter

La diversitat dels ambients costaners

DURADA:  3h

Preu: 6,50 € / 4,00 € amb subvenció

Material: Abans de fer la sortida s’entrega un material previ. Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor. Durant la sortida: fitxes d’organismes, mapa del parc natural i binocles.

Recomanacions: Roba i calçat adequats per caminar. Aigua i esmorzar. Protecció solar segons l'època de l'any.

Descripció

Itinerari per descobrir la diversitat d’ambients costaners del Baix Ter inclosos al Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter. Aprendrem com es formen les diferents llacunes dels aiguamolls, les seves especificitats i el valor ecològic de cadascuna. Observarem un paisatge natural amb molta pressió antròpica,on trobarem moltes formes de vida adaptades a unes condicions concretes.

Explicarem les agressions que ha patit el territori, i les successives recuperacions gràcies als projectes LIFE-Natura que s’hi ha dut a terme i s’hi duran properament (2014-2018).

Amb una mirada cap al futur, preveurem com afectarà el canvi climàtic a aquesta zona costanera.

Continguts

• Interpretació de la diversitat dels grups d’éssers vius com a maneres diferents de fer les funcions vitals. Argumentació de la importància de mantenir la biodiversitat.
  • Anàlisi d’un ecosistema proper tot identificant el paper de cadascun dels elements que el configuren. Valoració de les possibles conseqüències de la seva modificació.
  • Anàlisi de les causes, processos i conseqüències d’alguns problemes ambientals. Concreció de propostes d’actuació a l’entorn proper.
  • Valoració de la necessitat de protegir i difondre el patrimoni natural com a manifestació de riquesa i diversitat.

Pas a pas

Desplaçament amb bus fins a la zona de Ter Vell, a les llacunes d’aigua dolça, on s’inicia un itinerari pels diferents ambients costaners dels aiguamolls del Baix Ter fins a les llacunes litorals salobres, Pletera, bassa de Fra Ramon i cordó dunar.

Sol·licitud d'informació

Activitats relacionades
Embarca’t a les Medes
Descobrim el fons marí
El Ter, un riu mediterrani
La Gola del Ter
Escoltem la Mediterrània
Visita dinamitzada al museu
Una cova prehistòrica al Montgrí
El Cau del Duc
Educació Secundària
Com es vivia a la Torroella medieval?
Visita dinamitzada pel nucli antic