Una cova prehistòrica al Montgrí

El Cau del Duc

DURADA:  3h

Preu: 6,50 € / 4,00 € amb subvenció

Material: Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor.

Recomanacions: Roba i calçat adequats per caminar. Aigua i esmorzar considerable. Protecció solar segons l'època de l'any.

Observacions: Desnivell de 250 m

Descripció

Anirem als indrets que havien trepitjat els nostres primers avantpassats al Montgrí, fa uns 300.000 anys enrere. Visitarem el Cau del Duc, un excepcional jaciment prehistòric que permetrà explicar l’evolució humana i la vida prehistòrica: com es comunicaven, com caçaven, com vivien, en definitiva. Farem una comparativa entre les semblances i diferències entre la nostra vida a l’actualitat i la d’aquelles primeres comunitats.

• Identificació de l’època prehistòrica i la seva periodització
  • Anàlisi de les formes de vida dels pobles prehistòrics a través de les seves restes materials
  • Comprendre el territori com a resultat de les interaccions en època prehistòrica entre els grups humans i els recursos disponibles
  • Valorar el patrimoni cultural com a herència i llegat dels grups humans.
  • Identificació d’elements de canvi i continuïtat en les formes de vida, subsistència i en l’organització social.
  • Interpretar la interacció que es produeix entre l’entorn i l’activitat humana en època prehistòrica.
  • Assolir una perspectiva global de l’evolució de la humanitat en període prehistòric per facilitar la comprensió de la pluralitat i de la diversitat social i cultural actual.

Pas a pas

Caminarem fins als vessants del Montgrí i iniciarem el recorregut fins al cau del Duc de Torroella. Allà s’explicarà com vivia la comunitat que va habitar aquesta cova prehistòrica.

Sol·licitud d'informació

Embarca’t a les Medes
Descobrim el fons marí
El Ter, un riu mediterrani
La Gola del Ter
Els aiguamolls del Baix Ter
La diversitat dels ambients costaners
Escoltem la Mediterrània
Visita dinamitzada al museu
Educació Secundària
Com es vivia a la Torroella medieval?
Visita dinamitzada pel nucli antic