Com es vivia a la Torroella medieval?

Visita dinamitzada pel nucli antic

DURADA:  2 h

Preu: 5,50 € / 3,25 € amb subvenció

Material: carpeta amb imans, mapa vinilat, targetes, joc de cubs de la societat estamental.

Descripció

Visita dinamitzada a la Torroella medieval. Es realitzarà un itinerari pels diversos punts d’interès per explicar l’època medieval mitjançant diverses accions. Els alumnes combinaran la visita comentada amb diverses activitats vinculades a la coneixença de l’edat mitjana com l’arquitectura, la societat, les religions o l’economia. En finalitzar la visita, els participants crearan un arc de mig punt amb peces de fusta, com els que es poden trobar a la Torroella més antiga.

Continguts

• Conèixer el context i la societat de l’edat mitjana. Analitzar els fets o fenòmens històrics. Aproximar-se a la història de Torroella.
  • Conèixer el dia a dia de l’edat mitjana, a través dels elements de l’entorn, activitats i jocs.
  • Ús de fonts històriques i gràfiques per contrastar informacions i evidenciar els canvis al llarg del temps d’aspectes de la vida quotidiana.
  • Defensa, protecció i difusió del patrimoni cultural.

Pas a pas

Itinerari dinamitzat per la vila de Torroella fixant-nos en l’entramat de carrers i els edificis que ens expliquen una part de la història de la vila, centrada en l’edat mitjana. A cada punt del mapa es realitzarà una acció per comprendre millor com es vivia a l’edat mitjana.

Sol·licitud d'informació

La vida arran de mar
La vida arran de mar
Biodiversitat marina
Mediterranean Museum: Guided tour
Mediterranean Museum: Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
Apropa’t a la Prehistòria
Apropa't a la prehistòria!
El foc i les eines
La pirateria al litoral mediterrani
La pirateria al litoral mediterrani
Les torres de defensa