El Castell del Montgrí, pedra a pedra

Sortida fins el cim del massís

DURADA:  4h 30 min

Preu: 7,00 € / 3,00 € amb subvenció

Recomanacions: Roba i calçat adequats per caminar. Aigua i esmorzar considerable. Protecció solar segons l'època de l'any.

Observacions: Desnivell de 300 m

Descripció

Visita dinamitzada al Castell del Montgrí. Itinerari des del nucli de Torroella de Montgrí fins al capdamunt del massís on podrem gaudir d’una visió excepcional del paisatge costaner. A través d’un joc de proves relacionades amb la construcció del Castell (impulsor, ubicació, disseny, materials o treballadors), els alumnes descobriran la seva història, els elements defensius i perquè resta inacabat. En resoldre les proves, seran recompensats amb un retallable del Castell.

Continguts

• Conèixer el context de l’edat mitjana. Analitzar els fets o fenòmens històrics. Aproximar-se a la història de Torroella.
  • Construcció i elements defensius d’un castell.
  • Interpretar els oficis implicats en la construcció d’un castell defensiu.
  • Observació i descripció de diferents tipus de paisatge, reconeixent l’impacte de l’activitat humana en el paisatge.
  • Defensa, protecció i difusió del patrimoni cultural.

Pas a pas

Itinerari des de Torroella fins al Castell del Montgrí, on els alumnes realitzaran diverses activitats per conèixer aquest edifici tan emblemàtic del perfil de l’Empordà. Un cop al cim, pujarem a dalt les torres de l’edifici i analitzarem el paisatge que ens envolta.

Sol·licitud d'informació

Activitats relacionades
Embarca’t a les Medes
Descobrim el fons marí