La pirateria al litoral mediterrani

Les torres de defensa

DURADA:  2 h 30 minuts

Preu: 5,50 € / 3,25 € amb subvenció

Material: Abans de fer la sortida s’entrega un material previ. Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor.

Recomanacions: Roba i calçat adequats per caminar. Aigua i esmorzar. Protecció solar segons l'època de l'any.

Observacions: No podem garantir l'entrada a totes les torres de defensa el dia de la visita.

Descripció

Als vessants del Montgrí es poden observar tot un seguit de masos fortificats, que són el testimoni d’una època, a l’edat moderna, on el perill venia del mar. L’activitat dinamitzada pretén donar a conèixer com van defensar-se els habitants de les masies del litoral contra els atacs de pirates i corsaris. A partir de diverses activitats coneixeran les torres fortificades que s’han mantingut fins a dia d’avui i treballaran l’arquitectura defensiva i naval, els pirates que van atacar el Baix Empordà i la relació de les Medes amb els atacs.
Valorarem els elements patrimonials com a símbol d’identitat i la importància de la seva conservació.

• Conèixer el context de l’edat moderna i dels atacs al litoral.
  • Anàlisi de l’evolució de les torres fortificades i de defensa com a elements patrimonials. Construcció i elements defensius d’una torre.
  • Comprendre la història i el paisatge com un element d’identitat compartida.
  • Defensa, protecció i difusió del patrimoni historicoartístic i cultural.

Pas a pas

Itinerari pels vessants del Montgrí per observar algunes de les torres de defensa de la pirateria. S’explicarà el context històric de la Mediterrània i Torroella a l’edat moderna Farem diverses parades per explicar diversos aspectes del context històric, la pirateria i observació de les torres. Una part del recorregut es pot fer amb bus.

Sol·licitud d'informació

La vida arran de mar
La vida arran de mar
Biodiversitat marina
Mediterranean Museum: Guided tour
Mediterranean Museum: Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
Apropa’t a la Prehistòria
Apropa't a la prehistòria!
El foc i les eines
El Castell del Montgrí, pedra a pedra
El Castell del Montgrí, pedra a pedra
Sortida fins el cim del massís
Educació Secundària
Com es vivia a la Torroella medieval?
Com es vivia a la Torroella medieval?
Visita dinamitzada pel nucli antic
Una cova prehistòrica al Montgrí
Una cova prehistòrica al Montgrí