La pirateria al litoral mediterrani

Les torres de defensa

DURADA:  3h

Nivell educatiu: primer cicle d'ESO

Preu: 5,50 € / 3,25 € amb subvenció
Material: mapes, objectes relacionats amb l’edat moderna, masos fortificats i pirateria.
Jocs imantats. Reproduccions de documents de l’època.

Recomanacions

Bon calçat i aigua. Protecció solar segons l’època de l’any.
Es demana la possibilitat d’accedir a alguna torre. No ho podem assegurar.

Descripció

Als vessants del Montgrí es poden observar tot un seguit de masos fortificats, que són el testimoni d’una època, a l’edat moderna, on el perill venia del mar. L’activitat dinamitzada pretén donar a conèixer com van defensar-se els habitants de les masies del litoral contra els atacs de pirates i corsaris. A partir de diverses activitats coneixeran les torres fortificades que s’han mantingut fins a dia d’avui i treballaran l’arquitectura defensiva i naval, els pirates que van atacar el Baix Empordà i la relació de les Medes amb els atacs.
Valorarem els elements patrimonials com a símbol d’identitat i la importància de la seva conservació.

• Conèixer el context de l’edat moderna i dels atacs al litoral.
  • Anàlisi de l’evolució de les torres fortificades i de defensa com a elements patrimonials. Construcció i elements defensius d’una torre.
  • Comprendre la història i el paisatge com un element d’identitat compartida.
  • Defensa, protecció i difusió del patrimoni historicoartístic i cultural.

Pas a pas

Itinerari pels vessants del Montgrí per observar algunes de les torres de defensa de la pirateria. S’explicarà el context històric de la Mediterrània i Torroella a l’edat moderna Farem diverses parades per explicar diversos aspectes del context històric, la pirateria i observació de les torres. Una part del recorregut es pot fer amb bus.

Sol·licitud d'informació

La vida arran de mar
Biodiversitat marina
Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
Fem de prehistòrics
El foc i les eines
Construïm el Castell del Montgrí
Sortida fins el cim del massís
Educació Secundària
Com es vivia a la Torroella medieval?
Visita dinamitzada pel nucli antic
Una cova prehistòrica al Montgrí
El Cau del Duc