Fem de prehistòrics

Materials: Eines prehistòriques i còdols

Educadors i Educadores

Descripció

Fa uns 300.000 anys els habitants prehistòrics de l’Empordà habitaven en zones elevades. Una d’elles és el Cau del Duc. Allà dalt convivien en grups familiars i controlaven la plana rica en pastures i animals. En aquest taller s’elaborarà una eina del passat: el pic del Montgrí, a partir d’un còdol i es farà una demostració de l’encesa de foc mitjançant tècniques i matèries utilitzades al llarg de la prehistòria.

• Identificació del temps prehistòric i la seva periodització
  • Anàlisi de les formes de vida dels pobles prehistòrics a través de les seves restes materials
  • Identificació d’elements de canvi i continuïtat en les formes de vida, subsistència i en l’organització social
  • Interpretar la interacció que es produeix entre l’entorn i l’activitat humana en època prehistòrica.
  • Valorar el patrimoni cultural com a herència i llegat dels grups.

Pas a pas

Introducció i explicació de l’època prehistòrica. Part pràctica d’elaboració d’una eina i demostració d’encesa de foc.

Sol·licitud d'informació

La vida arran de mar
Biodiversitat marina
Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
Educació Secundària
La pirateria al litoral mediterrani
Les torres de defensa
Construïm el Castell del Montgrí
Sortida fins el cim del massís
Educació Secundària
Com es vivia a la Torroella medieval?
Visita dinamitzada pel nucli antic
Una cova prehistòrica al Montgrí
El Cau del Duc