La vida arran de mar

Biodiversitat marina

DURADA:  1 h 30 min

Preu: 6 € / 3,75 € amb subvenció

Material: Làmines d’organismes, salabrets, safates i caixes transparents.

Recomanacions: Dur una sabata per protegir els peus, escarpins, velcro o crocs. Portar banyador posat i crema solar aplicada. Tovallola petita i muda si ho creieu convenient.

Observacions: No ens banyem durant l'activitat, ens mullem fins a genoll per cercar organismes.

Tresors marins - La vida arran de mar

Descripció

Ens mullarem els peus en el mar per acostar-nos a un medi molt diferent al nostre: el medi marí. Descobrirem com es distribueixen els organismes en funció dels seus requeriments i la seva capacitat d’adaptació al medi. Coneixerem tot un altre món de formes de vida: algues, patellides, cargols, garotes, estrelles, botifarres de mar i crancs ermitans, entre altres. Farem una cerca per descobrir on s’amaguen aquests organismes i esbrinarem què mengen, com es belluguen i quines defenses tenen per protegir-se. Per acabar observarem de prop les troballes i en manipularem amb cura algunes d’elles.

Continguts

• Interpretació de la diversitat dels grups d’éssers vius com a maneres diferents de fer les funcions vitals. Anàlisi de la biodiversitat en organismes vius.
  • Anàlisi d’un ecosistema proper tot identificant el paper de cadascun dels elements que el configuren.
  • Conèixer els organismes marins més abundants del litoral.

Pas a pas

Explicació del medi on treballarem durant el taller i els animals que hi viuen. Cerca d’organismes a l’aigua de la platgeta de l’Estartit i en acabar observació i manipulació de les troballes.

Sol·licitud d'informació

Mediterranean Museum: Guided tour
Mediterranean Museum: Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
Apropa’t a la Prehistòria
Apropa't a la prehistòria!
El foc i les eines
La pirateria al litoral mediterrani
La pirateria al litoral mediterrani
Les torres de defensa
El Castell del Montgrí, pedra a pedra
El Castell del Montgrí, pedra a pedra
Sortida fins el cim del massís
Educació Secundària
Com es vivia a la Torroella medieval?
Com es vivia a la Torroella medieval?
Visita dinamitzada pel nucli antic
Una cova prehistòrica al Montgrí
Una cova prehistòrica al Montgrí