L'oli al Montgrí

Conferència a càrrec de Jaume Badias

divendres, 14 de desembre | 19:30 h

Presentació de resultats del projecte de recerca "L'olivera i l'oli al Montgrí"

El Museu de la Mediterrània, com a membre de la Xarxa de Museus d'Etnologia de Catalunya, conjuntament amb el Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter han unit esforços per portar a terme un projecte de recerca etnològica sobre l'olivera al Montgrí. Aquest té la voluntat d’arribar a inventariar i documentar els processos que tradicionalment s’han dut i es duen a terme per arribar a l’elaboració de l’oli.

Després de prop d'un any de treballs es presenten els primers resultats de l'estudi. Per aquest motiu s'organitza la conferència: "L'oli al Montgrí", divendres 14 de desembre a les 19.30 h a càrrec de l'investigador Jaume Badias que ha realitzat aquesta recerca etnològica. L'estudi ha recollit la memòria oral de més de 15 persones, amb gravacions i entrevistes, s'han visitat els olivars i s'ha seguit el cicle anual de l'olivera (collita, poda, tractament,...) fins a la transformació al trull. En motiu de la conferència es passarà un vídeo de 10 minuts amb un recull de les gravacions realitzades.

Al finalitzar la conferència s'oferirà un tast de l'oli del Montgrí per part dels seus productors.

Divendres
Memòria fotogràfica
Documentem el fons d'imatges del Museu
dj. 09.05.24 | 17:00 h