“Fang i núvols”, a càrrec de Magalí Sare i Manel Fortià

dimecres, 4 d’agost | 20:00 h
DURADA:  75 minuts

Activitat gratuïta

Activitat amb aforament limitat (màxim 80 persones). Cal inscripció prèvia.

L'activitat es portarà a terme amb totes les mesures de seguretat i higiene per la prevenció de la covid-19 que estiguin en vigor en el moment de realitzar-la.

Inscripció: Al Museu de la Mediterrània via correu electrònic a l'adreça museu@torroella-estartit.cat o al telèfon 972755180

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

Les fortes arrels jazzístiques que uneixen la Magalí i en Manel abracen, en aquest treball, un repertori de cançons tradicionals catalanes i iberoamericanes i cançons pròpies, fetes a partir de poesies. La proposta d'aquest duet consisteix en reformular les melodies, les formes i les claus rítmiques d'aquestes cançons mitjançant la frescor i el risc de la improvisació.

Veu i contrabaix s’uneixen i interactuen dalt de l’escenari creant una sonoritat crua i despullada, en una atmosfera càlida, per a cada cançó. L’espectacle esdevé un joc constant: l’experimentació i la improvisació lliure sempre hi són presents, cosa que capgira els ritmes i les melodies de les músiques folklòriques catalanes, de la Península Ibèrica i de sud Amèrica; també amb composicions pròpies. El repte consisteix a barrejar melodies d’una cultura amb ritmes d’una altra, descobrir tota mena de sonoritats i timbres de la veu i el contrabaix. La interacció mitjançant la improvisació forma part de l’ADN d’aquest duet, entra i surt constantment durant la seva singular interpretació que destaca per la seva originalitat i qualitat artística.

Fitxa artística:

Magalí Sare, veu / Manel Fortià, contrabaix