Ruta literària "Solitud"

JEP 2021

diumenge, 10 d’octubre | 10:00 h
DURADA:  3:30 hores

Places limitades. Cal inscripció prèvia.

Inscripcions: museu@torroella-estartit.cat o 972 75 51 80

Punt de trobada: Zona de benvinguda de visitants del Montgrí. Ronda Pau Casals.

Informació de servei: Dificultat moderada. Cal portar bon calçat i aigua (esmorzar opcionalment).

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona i l'Associació d’Amics de l’Ermita de Santa Caterina

“Solitud” és una de les grans obres de la literatura catalana, però el què poca gent sap és que està inspirada en el Montgrí i en l’ermita de Santa Caterina. Amb l’afany de descoberta d’aquest lloc emblemàtic, el Museu de la Mediterrània organitza per les Jornades Europees del Patrimoni 2021 una sortida literària per anar resseguint els indrets d’aquesta gran novel·la de Víctor Català.

L’excursió literària començarà als peus del Montgrí, continuarà per la creu i acabarà a l’ermita de Santa Caterina, l’escenari principal de la novel·la. Durant l’itinerari podrem gaudir de la incomparable bellesa de l’Empordà i la podrem comparar amb la descripció que en fa l’autora en el primer capítol del llibre: «La pujada». També coneixerem una mica millor l’autora, Caterina Albert, que s’amagava sota el pseudònim de Víctor Català, i repassarem com ens descriu l’ermita de Santa Caterina.

Diumenge
oct
10:00 h

Memòria fotogràfica