El poder dels museus

Dia Internacional dels Museus

Finalitzat
Dimecres 18 de maig

Com cada 18 de maig, celebrem amb tu el Dia Internacional dels Museus. És el dia en què els museus som els protagonistes i volem sensibilitzar els visitants i la població en general sobre la nostra importància en el desenvolupament de la societat.

Per aquesta edició, l'ICOM proposa celebrar el Dia Internacional dels Museus sota el lema "El poder dels museus". I és que els museus tenim el poder de transformar el món que ens envolta, de provocar canvis positius en les nostres comunitats. I ho fem a través de tres eixos: la sostenibilitat, la innovació en la digitalització i l'accessibilitat i la construcció de comunitat a través de l'educació.

El poder d’aconseguir la sostenibilitat. Com a actors clau en les nostres comunitats locals, els museus contribuïm a impulsar una gran varietat dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, entre els quals s'inclouen el foment de l'economia social i de proximitat i la difusió d'informació científica sobre els reptes mediambientals.

El poder de la innovació en la digitalització i l'accessibilitat. Els museus ens hem convertit en espais innovadors on es poden desenvolupar noves tecnologies i aplicar-les a la vida quotidiana. La innovació digital pot fer que els museus siguem més accessibles i atractius, ajudant el públic a entendre conceptes complexos i plens de matisos.

El poder de construir comunitat a través de l'educació. Amb les nostres col·leccions i programes, els museus connectem amb un teixit social que és essencial en la construcció de comunitats. Contribuïm a conformar una societat civil informada i compromesa defensant valors democràtics i oferint oportunitats d'aprenentatge a totes les persones.

Dimecres

EL JOGLAR, d'Arnau Tordera
Capvespres Musicals
18.08.22 | 20:00 h
Museu de la Mediterrània
Patrimoni en 3D | © Museu de la Mediterrània
Patrimoni en 3D
Sortides pel Baix Ter
20.08.22 | 11:00 h
Museu de la Mediterrània
Anellament ocells
Què ens expliquen els ocells?
Sortides pel Baix Ter
27.08.22 | 10:00 h
Ciència Ciutadana. Fartet 4 | © CELM
Aprèn a conèixer el fartet