Taller de pedra seca al Montgrí

Parcs naturals i museus

dissabte, 10 de juny | 09:00 h
DURADA:  5 hores

Inscripcions: al web de Restructure Heritage

Indicacions: Cal portar esmorzar, aigua, roba adequada per treballar, guants i protecció pel sol (gorra, crema solar).

Lloc de trobada: Pàrquing del Supermercat GP (carretera de l'Estartit)

Organitza: Restructure Heritage

Col·labora: Museu de la Mediterrània, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

El Massís del Montgrí amaga en el seu interior un ric patrimoni relacionat amb la pedra seca: cabanes, aixarts, forns de calç… L'inventari dels elements de patrimoni cultural del Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter ens va descobrir un gran tresor.

Ara, desprès de tenir-ho inventariat, toca cuidar i salvaguardar aquest patrimoni. Un dels elements més dèbils són aquells realitzats en pedra seca, una tècnica protegida per la UNESCO.

Des de Restructure Heritage, i en col·laboració amb el Museu de la Mediterrània, s’organitza el dissabte 10 de juny una jornada d'iniciació a la restauració de murs de pedra seca. Aquesta jornada pretén posar en pràctica alguna de les tècniques més habituals en la construcció amb pedra seca mitjançant la reconstrucció d’algun petit mur.

La construcció amb pedra seca es basa en uns principis i unes tècniques senzilles però que cal seguir al peu de la lletra perquè els murs siguin efectius i funcionin correctament. El professor encarregat de les jornades serà en Roger Solé Coromina, un gran professional del sector que, per tots aquells que estigueu interessats en aprendre l'ofici de marger o paretsecaire, de ben segur que us podrà orientar.

Serà una jornada d’iniciació per tothom qui vulgui descobrir aquesta tècnica i es vulgui introduir en aquest món. De les 9h a les 14h es treballaran uns murs de pedra seca que es troben dins La Ruta del Vent, una ruta que travessa el Montgrí a través de la qual es descobreixen els principals valors naturals i culturals del massís.

Inscripcions en aquest enllaç

Dissabte
jun
09:00 h