10è aniversari del Pessebre de Josep Mir al Museu de la Mediterrània

26.11.2018

El Museu de la Mediterràniacelebra enguany el desè aniversari del pessebre de Josep Mir, amb una edició molt especial, amb el pessebre més gran (30 m2 i uns 4.000 kg de pes) i espectacular ideat per Josep Mir.

El pessebre s'inaugurarà el divendres 30 de novembre, a les 19 h a l’Espai Baix Ter del Museu de la Mediterrània i podrà visitar-se gratuïtament fins al 3 de febrer de 2019.

El pessebre s’ha traslladat del seu espai habitual, l’Espai Montgrí, a l’Espai Baix Ter, per tal que pugui créixer. Aquest serà un pessebre molt especial amb moltes novetats. Com ja és habitual reproduirà el territori al voltant del Massís del Montgrí, enguany amb gran fidelitat, amb una maqueta del massís realitzada per Lluís Vilanova i reproducció 3D de totes les esglésies, gràcies a l’Associació Robotec i els plànols de Quim Gallart.

Per tal de commemorar els 10 anys del pessebre del Museu, hi haurà tot un seguit de materials complementaris al propi Pessebre, com imatges i vídeos dels diferents pessebres que ha elaborat Josep Mir al Museu, gràcies a les filmacions de Maria Riera. També uns plafons explicatius amb informació sobre el pessebre: l’origen de la tradició Europa i a la Mediterrània i la transcripció d’una entrevista realitzada a Josep Mir amb motiu de l’efemèride.

En el marc del pessebre s’ha previst una conferència sota el títol, “Pessebre i cultura popular” a càrrec de Fra Valentí Serra, caputxí, dissabte 22 de desembre a les 18 h a l’auditori del Museu, que acabarà amb una visita comentada al pessebre juntament amb la presència del pessebrista Josep Mir.