El Museu de la Mediterrània organitza la XIII Jornada de Política Internacional, enguany dedicada a les eleccions europees.

15.03.2019

Sota la denominació: Eleccions europees: saps en què t'afecten? es pretén abordar la importància d'unes eleccions tradicionalment menystingudes per bona part de la població.

La jornada tindran lloc dissabte 16 de març de 10.15 a 14.00 h a l'auditori del Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí.

La jornada és gratuïta i de lliure accés.

El 2019 serà any d'eleccions. Tindrem eleccions municipals a tot l'estat i autonòmiques a totes les comunitats, menys Catalunya, Euskadi, Galícia i Andalusia i també tindrem eleccions europees.

Pel que fa a les eleccions europees, sempre s'han tingut com llunyanes, com si no anessin amb nosaltres, com si el que es decideix amb el vot no tingués cap incidència. La realitat però és que el resultat de les eleccions europees té incidència en la legislació que finalment afecta la ciutadania europea i també es decideix el president de la Comissió Europea.

Així, davant aquest escenari, en quin punt ens trobem de cara a les eleccions europees? En què ens poden afectar? Quina incidència econòmica, política i social tenen? Perquè hem d'anar a votar a les europees? I per quin partit o partits hauríem de votar? A totes aquestes preguntes s'hi donarà resposta a la XIII Jornada de Política Internacional de Torroella de Montgrí que se celebrarà el matí del pròxim 16 de març.

• 10.15 h PRESENTACIÓ
  • 10.30 h INTRODUCCIÓ A LA JORNADA a càrrec de Josep Martinoy, periodista i segon tinent d’alcalde de Torroella de Montgrí.
  • 10.45 h “La importància de les eleccions europees.” Josep M. Ribot, cap de Recursos de la Direcció General de la Presidència del Parlament Europeu i Ferran Tarradellas, director de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona.
  • 11.30 h PAUSA-CAFÈ
  • 12.00 h “Com ens afecten les eleccions europees des del punt de vista polític, social i econòmic.” Ponents: Jordi Pacheco, degà del Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs. Josep M. Lloveras, doctor per la Universitat de París i ex-ambaixador de la Unió Europea. Laura Pous, cap d'Internacional i Economia a l'Agència Catalana de Notícies i editora de Catalan News. Moderador: Xavier Ferrer, doctor per la UB, economista i politòleg. President del Consell Català del Moviment Europeu.
  • 14.00 h CLOENDA