Èxit en les XIV Trobades de Música Mediterrània

17.04.2019

• De l'11 al 13 d’abril es van celebrar les Trobades de Música Mediterrània a Torroella de Montgrí amb una gran acollida.

• Les propostes formatives de dansa, percussió i cançó tenen una participació a l’alça respectes anteriors edicions.

• I la nova proposta d’activitats al pati del Museu de la Mediterrània té una gran resposta per part del públic.

El Museu de la Mediterrània fa un balanç molt positiu de les XIV Trobades de Música Mediterrània, un cop passat l’esdeveniment de l’11 al 13 d’abril, a Torroella de Montgrí.

L’edició d’enguany proposava acostar-nos a la música de la Mediterrània sota el lema “Un Mar en cercle” i tenia com a principal novetat que tota l’activitat es concentrava al pati del Museu de la Mediterrània. Aquest fet va ajudar a potenciar totes les activitats que s’hi varen desenvolupar des del divendres a la tarda amb el concert de Xavi Lozano. Una de les activitats estrelles de la jornada va ser el “Fogueró de Cançons”, al voltant d’un foc de camp encès pels Ducs del Foc, es varen cantar i ballar músiques de la Mediterrània acompanyats d’integrants de l’Aula de Música Tradicional de Salt. El dissabte el pati també va acollir multitud d’activitats, entre d’altres un concert de música turca i síria amb demostració de gir Dervix, una actuació que va omplir el pati del museu i que va deixar hipnotitzats a tots els espectadors. Les noves activitats han funcionat molt bé i han estat molt ben acollides per nombrós públic al pati del Museu. Es calcula que hi han passat un total de 3.500 persones al llarg dels tres dies d’activitats.

Per altra banda, l’apartat formatiu de les Trobades de Música Mediterrània va tenir molt bona resposta. S’oferien quatre tallers de cant, dansa i percussió, on es varen inscriure cinquanta-tres persones i on es va valorar la gran qualitat dels diferents professors.

El Museu de la Mediterrània ja comença a planificar la XV edició de les Trobades de Música Mediterrània, amb moltes ganes de celebrar aquest esdeveniment amb un aniversari. Aprofitem per donar també les gràcies a totes les entitats, institucions i persones que d’una forma o altre han col·laborat o donat suport  i han participat en les Trobades i fent-les possibles un any més!