Neix el nou cicle d'art,

12.03.2020

El Museu de la Mediterrània inicia un nou cicle d’exposicions d’art contemporani a l’Espai Montgrí que, sota el títol de Desplaçaments. Ressonàncies contemporànies, que aposta pel desplegament d’un seguit de propostes de producció pròpia que centren l’atenció en l’especificitat del mateix museu i que parteixen o posen en joc part dels seus fons i del seu arxiu documental.

Torroella de Montgrí, 12 de març de 2020

El projecte neix amb la voluntat d’establir una certa continuïtat argumental entre l’objecte d’estudi del museu i la sala dedicada a la difusió de les pràctiques artístiques contemporànies, teixint uns vincles més estables i activant un joc de ressonàncies entre ambdós espais.

Enguany, s’ha convidat als artistes Marta Negre (Santa Coloma de Farners, 1974) i Pep Aymerich (Sarrià de Ter, 1962) a investigar i explorar a partir de la idiosincràsia del Museu de la Mediterrània, a aproximar-se al relat que aquest articula, a descobrir els fons i l’arxiu documental que aquest custodia, per tal de donar forma a unes propostes que parteixen d’alguns d’aquests elements però que, al mateix temps, activen una reflexió des dels interessos inherents a les seves pràctiques artístiques. Els resultats de les seves recerques deriven en dues exposicions que es desplegaran paral·lelament a la Sala de Torroella de Montgrí, desplaçant part dels continguts més enllà de les parets de l’Espai Montgrí, amb la voluntat d’aproximar l’art contemporani a un públic més ampli.

El projecte, a cura de la cooperativa Cultural Rizoma, concretament a càrrec de Rita Andreu, Mar Serinyà i Olga Taravilla que ja han col·loborat amb l’Ajuntament de Torroella de Montgrí pel projecte INDI.