Reobrim el Museu de la Mediterrània

10.06.2020

Han passat tres mesos des de que el Museu de la Mediterrània va haver de tancar les portes per la crisi sanitària provocada per la covid19. El divendres 12 de juny, les tornem a obrir.

Els últims dies hem treballat per poder obrir el museu amb totes les mesures higièniques aplicades. Volem que l'equipament sigui un espai de trobada segur. El museu ha establert un protocol per adaptar-se estrictament a les condicions necessàries per a la reobertura,  extremant les mesures de seguretat per tal d'afavorir que el visitant, sentint-se còmode i segur, gaudeixi de l'experiència.

De moment el museu obre les portes al visitant individual, familiar o en petits grups de convivència que realitzin la visita pel seu compte i amb un aforament màxim a les exposicions temporals i permanents de 100 persones simultàniament. Es mantenen actives les limitacions a les visites en grups organitzats, grups educatius i a les activitats culturals.

L’horari d’obertura del museu serà:

Fins al 30 de juny:

• De dilluns a dissabte de 10h a 13’30h i de 17h a 20h
  • Diumenge i Festius de 10h a 13’30h
  • Dimarts tancat (excepte el 23 de juny)

Juliol i Agost (horari d’estiu)

• De dilluns a dissabte de 10h a 14h i de 17’30h a 21h
  • Festius de 10h a 14h

Mesures per garantir la seguretat durant la visita

Per mantenir una visita amb seguretat per a tots els visitants, us recomanem:

• L'ús de mascareta de protecció mínima cap a tercers al llarg de tot el recorregut de visita.
  • Seugir el circuit de visita recomanat.
  • Mantenir la distancia de seguretat de 2 metres amb tercers als llarg de tot el recorregut i eviteu formar grups.
  • Evitar l’ús de l’ascensor si no és necessari.
  • Neteja de mans amb gel desinfectant a l’entrada del museu i al llarg del recorregut
  • No tocar vitrines, elements expositius i plafons d’informació.
  • Seguir recomanacions del personal d’atenció al públic

Des del Museu de la Mediterrània hem pres tot un seguit de mesures per garantir la higiene i la seguretat durant la vostra visita: Les principals mesures que apliquem són les següents:

• Intensifiquem la neteja de tots els espais i elements del museu, especialment aquells que estan al vostre abast: vitrines, botoneres, serveis públics, elements i espais de descans, ascensors, escales i baranes, etc.
  • Disposem de diferents punts d’higiene amb gel desinfectant al llarg del recorregut de la visita i en punts estratègics del museu.
  • Informem de les normes i protocols d’ús i higiene de cada espai i els deixem a la vista de tots els treballadors/es i visites, especialment en llocs estratègics d’ús comú.
  • El personal del museu també informarà els visitants de les mesures obligatòries, recomanacions i de qualsevol dubte que pugui sorgir.
  • Reduïm l’aforament a l’exposició permanent i a l’exposició temporal a un terç per assegurar en tot moment la distància de seguretat interpersonal.
  • Adaptem els interactius del museu i /o els inhabilitem per no ser manipulats.

El tancament del museu al públic va suposar un impacte directe no només pel seu valor cultural i educatiu sinó també per l’impacte econòmic que el museu te en el seu entorn. Amb la crisi sanitària, ha quedat palès l’alt valor social de la cultura, pel que es fa necessari que els museus reobrin les seves portes i permetin mostrar els béns patrimonials que custodien, recuperin l’activitat de preservació dels seus actius patrimonials i la interacció amb la ciutadania.

Des del museu estem atents a les novetats i canvis en la normatives per poder adequar-los a la nova situació.
Per qualsevol dubte que tingueu no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres. Entre tots farem del Museu de la Mediterrània un espai saludable, segur i de cultura en directe.