Capvespres Musicals al Museu de la Mediterrània

29.07.2020

El Museu de la Mediterrània, tot i els difícils moments que estem vivint, no vol deixar d'apostar per la cultura i continuar oferint a la societat la oportunitat de gaudir de l'estiu. Per aquest motiu, durant el mes d’agost us convidem a tres propostes de petit format a la terrassa del Museu de la Mediterrània. Així, els Capvespres Musicals arriben a la seva cinquena edició.

Amb aquesta proposta el museu us convida a endinsar-se en la música d’arrel, íntima i apassionada al recés de la marinada mediterrània i del sol de ponent. Us convidem a tres concerts de petit format a la terrassa del Museu, quan la calor baixa i la marinada de les tardes d’agost deixa passar la frescor de la Mediterrània.

Una nova edició per gaudir dels vespres d’estiu, en un espai on podrem descobrir secretament les propostes personals més interessants de l’escena actual de la música d’arrel. Tindrem els concerts de la menorquina Anna Ferrer, del valencià Miquel Gil i un espectacle sobre Palmira Jaquetti.

Des del Museu de la Mediterrània ens sumem a la  celebració de l’Any Palmira Jaquetti Isant amb motiu dels 125 anys del seu naixement. Palmira Jaquetti és una de les moltes dones que, des d’un anonimat encara vigent, van contribuir a millorar el nivell cultural del país. Des de 1925 va participar de manera molt activa en les missions de recerca de cançons de l’Obra del Cançoner Popular de Catalunya, i va realitzar tasques molt importants al Baix Ter. Ara des del museu, produim l'espectacle "Palmira al Baix Ter".

PROGRAMACIÓ

Dimecres 5 d’agost, 20h

FOLK DE SES ILLES a càrrec d’Anna Ferrer

La cantautora menorquina Anna Ferrer ofereix un format en acústic una revisió intimista de part del seu repertori de vida. Escoltarem les seves pròpies cançons i algunes de populars i tradicionals de ses illes natals.

Dijous 13 d’agost, 20h

GEOMETRIES a càrrec de Miquel Gil

Miquel Gil ens ofereix un conjunt polièdric de cançons, cants oberts, vocació modal i temes amb textures noves. Sempre amb melodies d’arrel i el denominador comú de la nostra música mediterrània.

Miquel Gil, veu i guitarra

Divendres 21 d’agost, 20h

PALMIRA AL BAIX TER

Entre el desembre de 1927 i el setembre de 1930 l'escriptora i folklorista Palmira Jaquetti va visitar les poblacions de Torroella, l'Estartit, Verges, Pals, La Tallada, Jafre, Tor i Canet. Hi va entrevistar desenes d’àvies i d'avis que li van cantar més d'un centenar cançons tradicionals d'aquests indrets. L'espectacle "PALMIRA AL BAIX TER", produït per Bubulina Teatre, fa un recorregut pel territori i les cançons del Baix Ter de la dècada de 1920, que tornaran a sonar gairebé un segle després.

Elisenda Rué, cantatriu

Izan Rubio, guitarra i arranjaments

Jordi Lara, guió i direcció

L'assistència al concert comportarà complir totes les mesures vigents de seguretat i higiene per a la prevenció de la covid19.

Activitat gratuïta. Aforament limitat. Cal inscripció prèvia.

Inscripcions: presencialment, al correu electrònic museu@torroella-estartit.cat, o al telèfon 972755180.

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona