La programació d'estiu del Museu rep una bona acollida en un estiu atípic

13.09.2020

El Museu de la Mediterrània fa un balanç positiu d’un estiu atípic marcat per la pandèmia del COVID19. L’aposta arriscada per mantenir la programació de la temporada d’estiu amb totes les mesures de seguretat i higiene requerides, satisfà al públic i, entre el mes de juliol i agost, el Museu rep un total de 1404 persones,  uns números prou bons, tant sols un 2% menys que el 2019. Quant a les activitats més importants, 777 inscrits a les visites guiades i totes les entrades exhaurides als concerts d’estiu. La temporada, marcada per l’excepcionalitat, se situa entre les quatre millors que ha viscut el museu des del 2013. A més a més, la normalitat que es desprèn d’aquestes xifres reforcen la voluntat del museu de situar-se com a motor del desenvolupament turístic i econòmic de Torroella i del territori en un any de màxima incertesa.

Activitats d’exterior i de territori

Tot i els dubtes i les inseguretats generats per la situació actual, el Museu de la Mediterrània va prendre la ferma decisió de seguir essent una institució valenta i continuar amb les activitats d’estiu de promoció del territori, oferint un cicle d’activitats atractives que garantissin seguretat i confiança als seus usuaris. Davant la situació de risc es va reformular el cicle de visites guiades i va promoure “El territori al teu abast”, unes visites que tenien com a lema el fet de tornar a connectar amb la natura i l’aire lliure. Del 13 de juliol al 5 de setembre va ofertar fins a set visites guiades per diferents espais del territori. El resultat van ser  777 persones inscrites, de les que cal destacar les 70 sessions que es varen fer a la Mina d’aigua amb 359 inscripcions. Uns números superiors al 2018 i pràcticament iguals al 2019, malgrat que enguany les visites tenien una reducció d’aforament d’un 50% respecte d’altres temporades, per tal de garantir les mesures higièniques i de distanciament. El Museu valora l’acollida que han tingut les visites i també l’encert en la seva programació, ja que van estar pensades per a tots els públics, tant l’adult com el familiar.

Des del Museu també s’ha valorat molt positivament la 5a edició dels “Capvespres Musicals”. Els tres concerts programats d’enguany, amb aforament màxim permès a la terrassa de 70 persones, van penjar el cartell d’entrades exhaurides. I posteriorment van rebre una crítica excel·lent, mantenint la línia creixent de reconeixement per part del públic.

La Mostra de Cinema Etnogràfic no va viure canvis notables. Les dues nits de juliol realitzades al pati de Can Quintana es va comptar amb una afluència similar. Quaranta persones van gaudir de cada una de les projeccions, els mateixos números de les edicions passades.

Sales d’exposicions i oficina turística

La dinàmica de programar visites guiades a les exposicions temporals, concretament a l’exposició “Les arecàcies” de Marta Negre, va culminar amb una afluència de 45 persones en un total de 5 visites.

Per altra banda, la confluència a les altres exposicions temporals i permanents, va assolir 419 visitants al juliol i 983 a l’agost. Unes xifres que segueixen apuntant la tendència del públic a concentrar-se, cada cop més, a l’agost. Ara bé, a diferència d’altres anys, el Museu sí que ha vist com el públic estranger ha caigut un 60% aquest any, mentre augmentava notablement el públic català.

Com a Oficina de Turisme, aquest estiu el Museu va atendre 723 demandes d’informació turística, que corresponen a una mitjana d’unes 15 consultes per dia. I va rebre fins a 27 visitants diaris, essent els dilluns i els dissabtes els dies preferits.

En definitiva, les dificultats que presentava la temporada no s’han vist reflectides i el Museu de la Mediterrània surt reforçat, consolidant-se com a institució pública i cultural vertebradora i motor generador d’activitat dins del municipi.

Notícies