Romànic al Baix Ter

15.03.2024

El Baix Ter té amb el romànic un important patrimoni cultural moltes vegades oblidat. Són diverses les esglésies romàniques que ens podem trobar en aquest territori però moltes d’elles són tant importants com ignorades.

Des del Museu de Suport Territorial volem ajudar a donar més visibilitat a aquest patrimoni i posar-lo més a l’abast de la gent. Amb aquest motiu, iniciem unes visites guiades per a donar a conèixer una mica més aquest patrimoni.

Aquesta primera acció la portarem a terme durant la setmana santa del 2024 i consisteix en oferir diferents visites a quatre de les esglésies romàniques que hi ha al Baix Ter. Les esglésies de Sant Joan de Bedenga a Bellcaire d’Empordà, Sant Pere de la Vall a Verges, Sant Esteve a Marenyà i Santa Maria a la Tallada d’Empordà seran les protagonistes d’aquest primer cicle de visites al Romànic del Baix Ter.

El dilluns 25 de març i el dimecres 27 de març realitzarem una visita guiada a Santa Maria de La Tallada a les 16.30 h i a Sant Pere de La Vall (Verges) a les 17.30 h. I el dimarts 26 de març i el dijous 28 de març realitzem una visita guiada a Sant Joan de Bedenga (Bellcaire d’Empordà) a les 16.30 h i a Sant Esteve de Marenyà a les 17.30 h

Les visites tindran una durada de 30 minuts, seran gratuïtes i no caldrà inscripció prèvia, només presentar-se cinc minuts abans de l’inici de la visita a l’església corresponent.