Construïm el Castell del Montgrí

Sortida fins al cim del massís

DURADA:  4 h

Preu: 5,50 € / 2,35 € amb subvenció

Recomanacions: Roba i calçat adequats per caminar. Aigua i esmorzar considerable. Protecció solar segons l'època de l'any.

Observacions: Desnivell de 300 m

Descripció

Visita dinamitzada al Castell del Montgrí. Itinerari des del nucli de Torroella de Montgrí fins al capdamunt del massís on podrem gaudir d’una visió excepcional del paisatge costaner. A través d’un joc de proves relacionades amb la construcció del Castell (impulsor, ubicació, disseny, materials o treballadors), els alumnes descobriran la seva història, els elements defensius i perquè resta inacabat. En resoldre les proves, seran recompensats amb un retallable del Castell.

• Conèixer el context de l’edat mitjana.
  • Construcció i elements defensius d’un castell.
  • Interpretar els oficis implicats en la construcció d’un castell defensiu.
  • Valoració del patrimoni comarcal natural i cultural.
  • Observació i descripció de diferents tipus de paisatge, reconeixent l’impacte de l’activitat humana en el paisatge.
  • Reconeixement de formes de relleu. Localització dels més rellevants de l’entorn.

Pas a pas

Itinerari des de Torroella fins al Castell del Montgrí, on els alumnes realitzaran diverses activitats per conèixer aquest edifici tan emblemàtic del perfil de l’Empordà. Un cop al cim, pujarem a dalt les torres de l’edifici i analitzarem el paisatge que ens envolta.

Sol·licitud d'informació

Mediterranean Museum: Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
La vida arran de mar
Biodiversitat marina
Cicle Superior
Apropa't a la prehistòria!
El foc i les eines
Assaboreix la Mediterrània
La coca de recapte
Essències mediterrànies