Embarca’t a les Medes

Descobrim el fons marí

DURADA:  2h

Preu: 6,00 € / 4,50 € amb subvenció

Material: Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor. Durant la sortida fitxes d’identificació d’organismes.

Observacions: El preu de la barca no està inclòs en el preu de l’activitat guiada i es paga directament a l’empresa del vaixell.

Descripció

Descoberta de les illes Medes amb vaixell. Després d’una explicació prèvia al Consell municipal de l’Estartit, navegarem des del port fins a la Reserva Natural de les illes Medes, dins l’àmbit del Parc natural. Observarem el paisatge costaner, la topografia de les illes, les plantes de la part terrestre i els ocells marins. Quan el vaixell s’aturi, intentarem reconèixer els organismes marins a través dels vidres del catamarà.

Continguts

• Observació de les illes com a elements naturals. Anàlisi dels elements naturals i antròpics que influeixen en la configuració del paisatge.
  • Valoració d’actuacions que contribueixen a la protecció del medi. Conèixer un espai natural protegit.
  • Adaptació d’animals i plantes a les característiques d’un medi singular
  • Identificació d’organismes marins i característiques principals.
  • Valoració, respecte i conservació del patrimoni natural.

Pas a pas

Farem una presentació de l’activitat i una xerrada prèvia al Consell municipal de l’Estartit. Anirem cap al port i embarcarem al vaixell que ens portarà fins a les illes Medes. Un cop hàgim voltat les illes, el vaixell s’aturarà per tal que puguem observar el fons marí.

Sol·licitud d'informació

Construïm el Castell del Montgrí
Sortida fins al cim del massís
Cicle Superior
Com es vivia a la Torroella medieval?
Visita dinamitzada pel nucli antic
Torres de defensa -Torre Martina | © Museu de la Mediterrània
La pirateria al litoral mediterrani
Les torres de defensa
Assaboreix la Mediterrània | © Museu de la Mediterrània
Assaboreix la Mediterrània
La coca de recapte
Apropa’t a la Prehistòria | © Gerard Cruset
Apropa't a la prehistòria!
El foc i les eines
La vida arran de mar