La pirateria al litoral mediterrani

Les torres de defensa

DURADA:  2h 30 min

Preu: 5,50 € / 3,25 € amb subvenció

Material: Abans de fer la sortida s’entrega un material previ. Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor.

Recomanacions: Roba i calçat adequats per caminar. Aigua i esmorzar. Protecció solar segons l'època de l'any.

Observacions: No podem garantir l'entrada a totes les torres de defensa el dia de la visita.

Torre de vigilància. Torre Moratxa
Torres de defensa -Torre Martina
Torres de defensa - Mas Ral
Torres de defensa - Torre Begura

Descripció

Als vessants del Montgrí es poden observar tot d’un seguit de masos fortificats, que són el testimoni d’una època, a l’edat moderna, on el perill venia del mar. L’activitat pretén donar a conèixer com van defensar-se els habitants de les masies del litoral contra els atacs de pirates i corsaris. Durant l’itinerari a peu, observarem algunes de les torres fortificades que s’han mantingut fins a dia d’avui i analitzarem el seu funcionament.

Valorarem com els elements patrimonials ens creen sentiments de pertinença al territori. La importància de la seva conservació i el seu valor.

Continguts

• Comprensió del temps cronològic per situar fets i etapes de la història. Conèixer el context de l’edat mitjana i moderna.
  • Caracterització d’algunes societats de diferents èpoques històriques. Organització d’una ciutat.
  • Anàlisi de l’evolució d’algun element patrimonial. Construcció i elements defensius d’una torre.
  • Comprendre la història i el paisatge com un element d’identitat compartida.
  • Valoració, respecte i conservació del patrimoni cultural.

Pas a pas

Itinerari pels vessants del Montgrí per observar algunes de les torres de defensa de la pirateria. Farem diverses parades per explicar diversos aspectes del context històric, la pirateria i observació de les torres. Una part del recorregut es pot fer amb bus.

Sol·licitud d'informació

Mediterranean Museum: Guided tour
Mediterranean Museum: Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
La vida arran de mar
La vida arran de mar
Biodiversitat marina
Cicle Superior
Apropa't a la prehistòria!
Apropa't a la prehistòria!
El foc i les eines
Assaboreix la Mediterrània
Assaboreix la Mediterrània
La coca de recapte