La pirateria al litoral mediterrani

Les torres de defensa

DURADA:  2h 30 min

Preu: 5,50€ / 3,25 € amb subvenció

Abans de fer la sortida s’entrega un material previ.

Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor.

Després de la sortida s’envia un vídeo del castell.

Recomanacions

Bon calçat i aigua. Protecció solar segons l’època de l’any.

Es demana la possibilitat d’accedir a alguna torre. No ho podem assegurar.

Descripció

Als vessants del Montgrí es poden observar tot d’un seguit de masos fortificats, que són el testimoni d’una època, a l’edat moderna, on el perill venia del mar. L’activitat pretén donar a conèixer com van defensar-se els habitants de les masies del litoral contra els atacs de pirates i corsaris. Durant l’itinerari a peu, observarem algunes de les torres fortificades que s’han mantingut fins a dia d’avui i analitzarem el seu funcionament.

Valorarem com els elements patrimonials ens creen sentiments de pertinença al territori. La importància de la seva conservació i el seu valor.

Continguts

• Comprensió del temps cronològic per situar fets i etapes de la història. Conèixer el context de l’edat mitjana i moderna.
  • Caracterització d’algunes societats de diferents èpoques històriques. Organització d’una ciutat.
  • Anàlisi de l’evolució d’algun element patrimonial. Construcció i elements defensius d’una torre.
  • Comprendre la història i el paisatge com un element d’identitat compartida.
  • Valoració, respecte i conservació del patrimoni cultural.

Pas a pas

Itinerari pels vessants del Montgrí per observar algunes de les torres de defensa de la pirateria. Farem diverses parades per explicar diversos aspectes del context històric, la pirateria i observació de les torres. Una part del recorregut es pot fer amb bus.

Sol·licitud d'informació

Guided tour
Visita al museu en llengua anglesa
La vida arran de mar