Escoltem la Mediterrània

Visita dinamitzada al museu

DURADA:  2h

Preu: 4,50 € / 2,00 € amb subvenció

Material: El propi de les sales expositives del museu. Reproduccions de sons i targetes amb pautes.

Descripció

Visita dinamitzada a l’exposició permanent del Museu de la Mediterrània. Als alumnes dividits en grups se’ls assignarà un espai expositiu concret. Cada grup haurà d’explicar a la resta de la classe l’espai assignat. Per preparar el guiatge se’ls donarà unes pautes i uns sons (d’animals, d’accions, d’espais, música, veus...). Cada grup haurà de triar els sons més adequats per l’espai que han de treballar i crear un petit guió que hauran d’explicar a la resta de companys. Els alumnes crearan doncs, una visita guiada pròpia del Museu de la Mediterrània.

Continguts

• Conèixer l’espai humà que ens envolta a partir dels elements del museu i la dinamització de l’educador.
  • Realització del guió d’una visita a partir del plantejament de qüestions i problemes rellevants de l’entorn, mitjançant el treball cooperatiu i a partir de l’experimentació i l’ús de diferents fonts d’informació.
  • Argumentació i comunicació oral i escrita de les propostes de solució del treball.
  • Concepte de Mediterrània com un element que forma part de nosaltres.
  • Mostrar la diversitat de paisatges de la Mediterrània partint del territori més proper i la seva necessitat de protecció.
  • Es promourà un discurs de tolerància, de diàleg i de la cultura de la pau com a únic camí per a la resolució de problemes entre les persones i els pobles de la Mediterrània. Mostrar que allò que ens ha fet rics és la diversitat i el diàleg.

Pas a pas

Presentació. Per grups, treball de realització del guió de la visita al museu i explicació de cadascun dels àmbits del museu. Cloenda amb l’audiovisual Els reptes de la Mediterrània.

Sol·licitud d'informació

Activitats relacionades
Embarca’t a les Medes
Descobrim el fons marí
El Ter, un riu mediterrani
La Gola del Ter
Els aiguamolls del Baix Ter
La diversitat dels ambients costaners
Una cova prehistòrica al Montgrí
El Cau del Duc
Educació Secundària
Com es vivia a la Torroella medieval?
Visita dinamitzada pel nucli antic