Un matí a l'edat mitjana amb la Caterina i en Genís

Visita dinamitzada per la Torroella medieval

DURADA:  2h

Preu: 6,00 € / 3,50 € amb subvenció

Material: Objectes relacionats amb la vida quotidiana a l’edat mitjana. Jocs imantats. Reproduccions de documents de l’època. Elements arquitectònics a escala.

Descripció

Visita dinamitzada a la Torroella medieval. Els alumnes ajudaran a dos personatges de l’època a completar un seguit d’activitats quotidianes del seu temps. A partir d’un llistat d’encàrrecs, del joc i el treball en equip, els participants coneixeran i aprendran sobre l’època medieval i els indrets característics de la Torroella més antiga (Torre de les Bruixes, muralla, portal de Santa Caterina, Palau lo Mirador, carrer de l’església i plaça Major).

• Aproximar-se a la història de Torroella.
  • Conèixer el dia a dia de l’edat mitjana, a través dels elements de l’entorn, activitats i jocs.
  • Ús de fonts històriques diverses per obtenir informació i evidenciar els canvis al llarg del temps d’aspectes de la vida quotidiana.
  • Ús de mapes per situar-se en l’entorn, localitzar determinats elements i desplaçar-se.
  • Identificació del paper dels homes i les dones, en la història.
  • Descoberta i valoració del patrimoni comarcal, social i cultural.

Pas a pas

Al museu es presentarà els personatges protagonistes i el document que ens parla de les seves vides (noms, edat, família). L’alumnat es dividirà en grups, se’ls entregarà el llistat amb els encàrrecs a complir i un mapa amb el recorregut que han de fer. A cada punt del mapa es realitzarà una acció per comprendre millor com es vivia a l’edat mitjana.

Sol·licitud d'informació

Els Aiguamolls del Baix Ter
L'entorn natural de la platja
Les dunes de la platja