Observació de la comarca a vista d’ocell

El relleu de l'entorn del Montgrí

DURADA:  4h 30 min

Preu: 7,00 € / 3,00 € amb subvenció

Material: Abans de fer la sortida s’entrega un material previ. Es lliura un dossier de treball si és demanat pel professor. Després de la sortida s’envia un vídeo del castell.

Recomanacions: Roba i calçat adequats per caminiar. Aigua i esmorzar considerable. Protecció solar segons l’època de l’any.

Observacions: Desnivell de 300 m

Descripció

Pujada fins al Castell del Montgrí, situat al capdamunt del massís, per identificar les unitats de relleu que limiten la plana de l’Empordà.Durant la pujada explicarem els diversos valors del territori i la inclusió del Montgrí al parc natural. Un cop al cim, coneixerem la història de la construcció del castell ipodrem gaudir d’una visió excepcional del Baix Empordà. Analitzarem com és la comarca avui dia i com era en el passat. Valorarem la importància dels edificis històrics per a la seva conservació.

Continguts

• Reconeixement de formes de relleu. Localització dels més rellevants de l’entorn.
  • Observació i descripció de diferents tipus de paisatge, reconeixent l’impacte de l’activitat humana en el paisatge.
  • Valoració del patrimoni comarcal natural i cultural.

Pas a pas

Durant l’itinerari que ens durà fins al Castell del Montgrí, realitzarem parades per explicar diversos aspectes del massís, de la vila i de la panoràmica. Un cop arribem a dalt, pujarem a dalt les torres de l’edifici i analitzarem el paisatge que ens envolta.

Sol·licitud d'informació

Els Aiguamolls del Baix Ter
L'entorn natural de la platja
El Ter, un riu mediterrani