Els sons de la Mediterrània

Visita dinamitzada al museu

DURADA:  1h

Preu: 4 € / 2 € amb subvenció
Material: el propi de les sales expositives del museu. Notes musicals, pentagrames i elements per fer música.

Descripció

Visita dinamitzada a l’exposició permanent del Museu de la Mediterrània. Els alumnes crearan una partitura, imaginaria, omplint de notes musicals un pentagrama mediterrani. Hauran de buscar notes amagades que relacionaran amb la natura, la història o la cultura mediterrània.

A través d’aquesta activitat i del joc, prendran contacte amb l’espai i el contingut del museu aprenent sobre els àmbits de què tracta aquest espai humà. Recorrerem l’exposició permanent del museu i donaran música i vida a aquest territori.

Continguts

• Visitar de manera lúdica un museu, a través de l’observació, la curiositat, i el joc.
  • Descobrir les sales amb els sentits i conèixer l’espai humà que ens envolta a partir dels elements del museu i la dinamització de l’educador.
  • Entendre el concepte de Mediterrània com un element que forma part de nosaltres.
  • Despertar la curiositat i el sentit musical dels alumnes.
  • Afavorir els valors de la tolerància, diàleg i de la cultura de la pau com a únic camí per a la resolució de conflictes entre persones i pobles de la Mediterrània.

Pas a pas

Presentació de l’activitat i visita dinamitzada al museu tot cercant els sons. Possibilitat de cloure la visita amb l’audiovisual Els reptes de la Mediterrània.

Sol·licitud d'informació

La vida arran de mar
Qui viu a les roques de la platja?
Cicle Mitjà
Les estrelles i els planetes
Els cossos de l'univers
Fem de prehistòrics