VOLS REBRE LA NEWSLETTER DEL MUSEU?

Clica aquí per accedir al formulari d'inscripció

Seguim el rastre!

Investiguem els vertebrats

DURADA:  2h

Preu: 5,50€ / 3,50 € amb subvenció

Material: guies d’identificació i binocles.

Recomanacions

Cal dur roba còmode i calçat per caminar.

Descripció

Seguirem un itinerari en el que investigarem quins rastres ens deixen els animals. Buscarem petjades, excrements i altres pistes, i a partir de l’observació, ens preguntarem com són mitjançant el treball en grup. Deduirem a qui pertanyen i descobrirem quins animals viuen al Parc Natural.

Començarem amb una presentació dels diferents vertebrats que viuen al territori, i els rastres que ens poden deixar per poder esbrinar qui viu en aquesta zona. En grup seguirem un itinerari on hauran d'anar anotant totes les senyals que ens poden determinar l'existència d'un animal. A partir de les dades obtingudes parlarem de l'estat de l’entorn proper i de possibles problemàtiques.

• Identificació de petjades, excrements, nius i caus.
  • Plantejament de preguntes a partir de l’observació directa i indirecta del medi i del recull de dades amb els mitjans adequats i comunicar els resultats de la recerca.
  • Treball d’investigació en petits grups mostrant actitud de cooperació i participació.
  • Reconèixer problemàtiques vinculades amb l’entorn.

Pas a pas

Presentació de la fauna de l’entorn i dels rastres. Itinerari on anotarem tot allò que trobem per perfilar a qui pertany. Identificarem com és l’entorn i qui hi viu i parlarem de les problemàtiques que afecten l’espai natural on viuen aquests animals.

Sol·licitud d'informació

La vida arran de mar
Qui viu a les roques de la platja?
Cicle Mitjà
Les estrelles i els planetes
Els cossos de l'univers
Fem de prehistòrics