La pressió humana sobre la franja marítima

Activitat Calidoscopi

Finalitzat
Dissabte 12 de juny | 18:00 h

Activitat amb aforament limitat (màxim 40 persones). Cal inscripció prèvia fins a 24h abans de la realització de l'activitat.

L'activitat es portarà a terme amb totes les mesures de seguretat i higiene per la prevenció de la covid-19 que estiguin en vigor en el moment de realitzar-la.

Inscripció: Al Museu de la Mediterrània via correu electrònic a l'adreça museu@torroella-estartit.cat o al telèfon 972755180

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

El creixement urbanístic ha fet desaparèixer zones de gran valor natural, la Costa Brava n’és un exemple. Tot i els advertiments de científics i les protestes de grups ecologistes, el desastre iniciat als anys 60, en plena dictadura,va continuar ja en plena democràcia. Encara avui hi ha intenció que això no s’aturi. Segueix el camí de l’autodestrucció.

En alguns espais però s’ha treballat per tal que això no fos així, i fins i tot s’ha aconseguit fer marxa endarrere. Un dels casos pioners de renaturalització d’un litoral molt castigat per la pressió urbanística el tenim a casa nostra, a La Pletera.

Xavier Quintana i Margarida Casadevall, els dos Catedràtics de Ciències Ambientals de la UdG, parlaran sobre el repte de gestionar la pressió humana sobre la franja marítima del nostre litoral, i conèixer quin és el seu present i el seu futur.

Aquest és un acte relacionat amb l’exposició Calidoscopi.

Dissabte
jun

Apropa’t a la Prehistòria | © Gerard Cruset
Apropa't a la prehistòria