Objectes que ens parlen

Ofici: fuster II

Finalitzat
DURADA:  1:30 hores
dijous, 17 de novembre | 17:00 h

 

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Diputació de Girona, Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural

Compartir

“Objectes que ens parlen” és el projecte que el Museu de la Mediterrània impulsa per obtenir informació i dades rellevants dels objectes relacionats amb oficis que es salvaguarden en el Fons de Reserva del Museu.

Amb el pas dels anys, hi ha molts oficis que han anat desapareixent: l'espardenyer, l'esparter, el baster, el boter, el carreter, el mitjoner... i d'altres han sofert un canvi radical en seva manera de realitzar-se: el fuster, l'apicultor, el ferrer, el forner... De tots ells, al fons de reserva del Museu de la Mediterrània en tenim constància i hi podem trobar eines i objectes relacionats. 

Malauradament, avui dia moltes d’aquestes eines ens són desconegudes o en tenim poca informació. No sabem el seu nom, com s’utilitzaven o per a què servien. L'objectiu del projecte "Objectes que ens parlen" és trobar persones que ens puguin ajudar a identificar i documentar bé aquests elements. 

Agrupem els objectes per oficis i en el transcurs de l'activitat us anem mostrant els objectes que guardem al nostre fons de reserva, tant físicament com a través d'imatges. A partir d'aquí, la paraula és vostra i nosaltres anotarem tota aquella informació que ens pugueu aportar. 

Ens ajudeu a documentar-los?

En aquesta segona sessió seguirem parlant de les eines de l’ofici de fuster: II!

Dijous
17
nov

Activitats relacionades

Objectes que ens parlen
Obrim el fons de reserva
Visita guiada a l'exposició "Dones a Ravensbrück"
ds. 10.06.23 | 11:00 h
Espai Baix Ter
Activitats
"Tot el que s’uneix està destinat a dissoldre's", de Clara Gassull Quer
Visita guiada a l'exposició
ds. 17.06.23 | 17:00 h
Espai Montgrí
Activitats
Visita al massís del Montgrí
Desplaçaments. Ressonàncies contemporànies
ds. 17.06.23 | 18:00 h
Activitats