El Museu de la Mediterrània recull la memòria col·lectiva del confinament al Baix Ter

29.04.2020

Estem vivint uns dies històrics. El resultat d’una pandèmia mundial fa que tots nosaltres ens hàgim vist afectats. Serà un episodi de les nostres vides que no oblidarem i que en major o menor mesura haurà canviat la societat i marcarà un punt d’inflexió en el nostre dia a dia.

Ara, en aquest moments de confinament, creiem necessari recollir aquest present històric que estem vivint. Per això el Museu de la mediterrània, com molts altres centres museístics i arxivístics del nostre país, proposa una campanya de recollida de documents i objectes materials que testimoniïn el pas de la COVID19 pel nostre país.

Aquest fons material pot ser molt divers: EPI (guants, màscares, bates i altre material sanitari...), cartells de tancat per COVID19, dibuixos o altres materials elaborats individualment o col·lectiva per fer front a la pandèmia, objectes domèstics que reflecteixen la vida sota mesures de quarantena i distanciament social; nous productes creats per empreses i indústria; obres d'art a l’espai públic; i ítems que representen projectes i iniciatives comunitàries. En el pla documental els suports poden ser: fotografies, vídeos, missatges de veu, etc.

El material donat esdevindrà el patrimoni cultural que les properes generacions podran vincular amb aquesta crisi que primer és sanitària, però també social, econòmica i cultural.

Com a museu de territori ens proposem recollir els testimonis del Baix Ter. Obrim aquesta crida a tots els ajuntaments, institucions i persones del territori més proper que vulgui dipositar en nosaltres aquests materials. Intentem construir la memòria col·lectiva del confinament, tenim l’objectiu de deixar constància del que d’aquí a uns anys valdrà la pena recordar.

COM PARTICIPAR

Si vols particpar en la preservació de la memòria del confinament al Baix Ter contacta amb nosaltres a través del formulari que trobareu en aquest enllaç MEMÒRIA DEL CONFINAMENT, d'aquesta manera tindrem les teves dades de contacte i quin material vols cedir al Museu de la Mediterrània. Nosaltres ens posarem en contacte amb vosaltres i us direm els passos a seguir.

Ajuda’ns a crear una memòria col·lectiva, pública i plural del confinament al Baix Ter.